Co z połączeniem kolejowym na lotnisko?

- czy można prosić o rozwinięcie tematu "rampa kolejowa" wymienionego w treści newslettera? Czy pojawi się wreszcie połączenie kolejowe na lotnisko? Czy naprawiona zostanie choćby tylko istniejąca bocznica kolejowa?

Z newsletteru:

21 listopada gośćmi marszałek Elżbiety Anny Polak był nowy dyrektor Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost Michał Anczykowski. W spotkaniu wzięli udział także wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna oraz Władysław Kłosik główny specjalista ds. utrzymania infrastruktury lotniskowej Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost. Rozmowa dot. potencjału rozwojowego lotniska. Nowy dyrektor Portu wyraził dużą otwartość na współpracę z samorządem województwa.
Podczas spotkania dyrektor Michał Anczykowski omówił najważniejsze zadania z punktu widzenia zarządzającego lotniskiem, związane ze zbliżającą się certyfikacją Portu. Marszałek Elżbieta Anna Polak przedstawiła perspektywy rozwoju Portu związane z przetargiem dotyczącym uruchomienia nowych połączeń w przyszłym roku. Jako potencjalne drogi rozwoju Portu wskazano także współpracę z wojskiem oraz przewoźnikami cargo. Podkreślone zostały walory położenia portu na skrzyżowaniu dróg S3 i A2 oraz brak ograniczeń środowiskowych. Zwrócono uwagę na konieczność inwestycji ze strony Urzędu Marszałkowskiego związanych z rozbudową terminala pasażerskiego i infrastruktury lotniskowej (rampa kolejowa). Strony zadeklarowały bliższą współpracę przy realizacji siatki połączeń w roku 2017 i dostosowywaniu wymagań związanych z rozwojem połączeń lotniczych.

Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński wicedyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji:

Informuję, że podczas spotkania Pani Marszałek Elżbiety A. Polak z nowym Dyrektorem Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście poruszonych zostało wiele kwestii dotyczących potencjału i możliwości wykorzystania lotniska, w tym terminalu cargo.
Rampa kolejowa została wspominana w kontekście rozbudowy całej infrastruktury lotniskowej. Jednak teren, na którym znajduje się rampa, nie należy ani do Województwa Lubuskiego, ani do PPL, tylko do prywatnej firmy. W chwili obecnej istnieje konieczność realizacji innych, ważnych dla lotniska inwestycji, natomiast wykorzystanie rampy kolejowej i doprowadzenia połączenia kolejowego do lotniska to sprawa przyszłości, uzależnionej od rozwoju połączeń lotniczych z PL Zielona Góra.
W ramach projektu rozwoju Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost oraz zgodnie ze strategią wykonano nw. inwestycje infrastrukturalne:
Sieć elektroenergetyczna zasilająca oświetlenie nawigacyjne – podświetlane znaki pionowe (oznaczenie pionowe drogi startowej i drogi kołowania);
- Budowa drogi patrolowej;
- Budowa Strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo – Gaśniczej;
- Remont i naprawa oświetlenia PPS1 (Płaszczyzna Postojowa Samolotów) i DK (Droga Kołowania) ”E”;
- Naprawa nawierzchni PPS1 i DK „E”;
- Budowa systemu precyzyjnego lądowania ILS/DME;
wybudowano automatyczny system osłony meteorologicznej AWOS.

Komentarze

Popularne posty