Uwiąd transportu podmiejskeigo zbiorowego- zgłoszenie redakcji do Rady Miasta

 Do Radnych Miasta,
Szanowni Państwo, 
Wg badania jakie zlecano, jedynie 3132 PASAŻERÓW DOJEŻDŻA DO MIASTA/ AGLOMERACJI ZIELONA GÓRA TRANSPORTEM ZBIOROWYM. Jest to radykalnie mało. Z wielu miejscowości nie sposób dostać się do miasta, np. z Cigacic brak jest jakiegokolwiek połączenia tr. zbiorowym mimo kilku pozwów sądowych w sprawie. 
Sugeruje to uwiąd komunikacji zbiorowej regionalnej wokół miasta Zielona Góra. 
O wypadkach w mieście z owego studium:  "Samych wypadków około połowa zdarzyła się na jezdni, a ponad 30% na przejściu dla pieszych. W okresie objętym analizą można zauważyć niewielki spadek liczby kolizji i wypadków w strefie pieszej, jednak jest on na tyle niski, że nie można uznać, że tendencja ta utrzyma się w kolejnych latach. Piesi byli uczestnikami w około 3% zarejestrowanych zdarzeń – częściej w bardziej zurbanizowanych jednostkach takich jak Zielona Góra, Sulechów, czy Czerwieńsk, a rzadziej w obszarze terenów wiejskich. Udział ten utrzymuje się na podobnym poziomie zarówno w województwie jak i kraju. Warto jednak nadmienić, że baza obejmuje wyłącznie wydarzenia zgłoszone. Możliwe jest więc, że kierowcy znacznie częściej zgłaszają kolizje z samochodami niż z pieszymi, ze względu na poważniejsze oraz widoczne uszkodzenia pojazdów i chęć uzyskania z tego tytułu środków na pokrycie szkód. W przypadku niegroźnych kolizji pieszego z samochodem, osoby bez większych obrażeń często odchodzą z miejsca zdarzenia. Na terenie MOF, w 2018 roku odsetek pieszych bez obrażeń wśród wszystkich zarejestrowanych zdarzeń z tymi uczestnikami ruchu wyniósł tylko 59%. Problem niebezpieczeństwa na jakie narażony jest pieszy na drodze dobrze obrazuje też odsetek wypadków z udziałem pieszych. Aż w 30,7% wypadków poszkodowanymi byli piesi (28 zarejestrowanych na terenie MOF). Dla Polski wskaźnik ten jest niższy i wynosi 24%, dlatego w przypadku badanego obszaru jest to niepokojące. Wśród poszkodowanych pieszych 38% zostało lekko rannych, 52% ciężko rannych, a 10% zginęło. 
wg Strategia rozwoju komunikacji Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Zielona Góra Wersja – 11.12.2020 str. 195 

Komentarze

Popularne posty