Wniosek do gminy Trzciel dot. Kolej Plus
Wniosek do Radnych gminy Trzciel oraz do UM
Szanowni Państwo,
Miasto Międzychód ma 10000 mieszk. i spełnia wymóg demograficzny obecnego programu Kolej Plus, przez co Trzciel ma szansę na odbudowę kolei jednakże trzeba złożyć w programie "Kolej Plus" dokumentację dot. naprawy ubytków w torowisku. Nagle bowiem zmieniono przepisy.
Gmina miejska Gubin ubiega się o rządowy program "Kolej Plus"- proponuję by gmina miasta Trzciel złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii do Trziela i Międzychodu za pomocą szyn staroużytecznych od stacjiZbąszyń do Trzciela z przystankiem kolejowym w centrum Trzciela- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ulicy Głównej w kierunku centrum miasta Trzciel. Proszę o natychmiastową zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum miasta.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Zbąszyń.
W związku z tym zwracam się do władz miasta o złożenie wniosku w naborze dio programu Kolej Plus.
Ponadto- brak jest połączeń w te wakacje do Pszczewa. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku tylko raz. Niemniej Łagów ma sezonowe pociągi pasażerskie co sobotę przez cały sierpień i połowę września. Być może takie połączenia odzyskałby tez Trzciel?
Proponowany odcinek do odbudowy
Sugerowana jest odbudowa odcinka Zbąszyń-Trzciel- Międzychód, z tymczasowa poprawą stanu torowiska do efektu przejezdnoci na odcinku do Międzychodu
Do odbudowy:
| 29,747 | |||
| 33,214 | |||
| 36,206 | |||
| 40,667 | |||
| 43,080 |
Do uzyskania przejezdności
| 0,000 | 0 | ||
| 4,187 | |||
| 9,111 | |||
| 12,878 | |||
| 16,175 | |||
| 20,274 | |||
| 22,867 | |||
| 25,471 | |||
| 29,747 |
Ostatnia zmiana: 2019-07-17
| Opis ogólny |
|---|
| W okresie międzywojennym dworzec w Trzcielu, w odróżnieniu od centrum miasta, znajdował się na terenie Polski. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubuskie | |
| dodatkowe tory: | 2008-09-24: Trzy tory przez całą długość stacji, umożliwiały zapewne mijanki bardzo długich pociągów. Trzy lub cztery tory w części towarowej stacji. | |
| budynki: | Budynek dworca adaptowany do innych celów 2008-09-24: Ślady po nastawni południowej, dół po pędniach niedaleko nastawni. | |
| lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
| kasa: | zlikwidowana | |
| przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
| wieża wodna: | 2008-09-24: Wieża wodna raczej nieużywana, otwarta, powybijane szyby a wewnątrz nie wygląda za dobrze. 2012-06: Wieża stoi ok.160 m na pd od budynku b. dworca kolejowego (ul. Osiedle Kolejowe), posiadała zbiornik o pojemności 50 m3, nieczynna od 1998 r. Ppodobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo, Śrem i na stacji Toporów (rozebrana w 2001 r.) (info: Bolesław Wojtyniak). | |
| perony: | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 | |
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra


Komentarze
Prześlij komentarz