Sprawa podróży koleją z Nowej Soli w poniedziałek dwa tygodnie temu


do UMWL

szanowni Państwo, 
W poniedziałek 2 tygodnie temu chciałem pojechać na skejtpark w Nowej Soli (w Zielonej Górze są jedynie miniskateparki, muszę więc dojeżdżać do innego miasta). Był niestety zamknięty na kłódkę. Wracając zauważyłem że pociąg spółki "Polregio" z Nowej Soli do ZG około godz. 15-tej jechał torem niewłaściwym, przeciwnym dla swojego ruchu. Podróżni stali po torach właściwych, na peronach poprawnych. Nie było dla nich żadnych zapowiedzi, mimo że były megafony na stacjach Nowy Kisielin Stary Kisielin, gdzie podróżni czekali po stronie przeciwnej niż przyjechał pociąg. 

W Starym Kisielinie, jako że mogłem wyglądnąć przez okno, powiedziałem podróżnym z Ukrainy na przeciwnym peronie, w łamanym rosyjskim, że muszą przejść przez tory na przeciwny peron i że pociąg na który czekają przyjechał na inny peron. Wszyscy ci podróżni  na tych peronach byli z Ukrainy. 

Zwracam uwagę że PKP PLK nie prowadzi zapowiedzi megafonowych na tych stacjach ani nie dostosowała systemu do nagłych perturbacji w rozkładzie. Gdyby nie ja, ci podróżni nie skapnęliby się. Nikt im nic nie powiedział. W tej sytuacji UMWL powinien sprawdzić czy ma prawo płacić spółce Polregio i PKP PLK kwoty jakie te firmy żądają za usługi realizowane w tak wątpliwym standardzie.

Spółka Polregio otrzymała umowę na 10 lat. Mam wrażenie że w sytuacji gdy obserwuję usługi o tej jakości wykonania, umowa ta nie jest realizowana zgodnie z zapisami umowy i deklaracjami. Proponuję aby sprawę tej umowy wyjaśnić. Czy UMWL zaprosił do negocjacji w sprawie umowy na wykonywanie usług przewozowych- także innych przewoźników, czy jedynie spółkę Polregio? 

Pozdrawiam,
Adam Fularz

Komentarze

Popularne posty