Uwiąd transportu podmiejskeigo zbiorowego- zgłoszenie redakcji do Rady Miasta
 Do Radnych Miasta,
  
Szanowni Państwo, 
Wg badania jakie zlecano, jedynie 3132 PASAŻERÓW DOJEŻDŻA DO MIASTA/ AGLOMERACJI ZIELONA GÓRA TRANSPORTEM ZBIOROWYM. Jest to radykalnie mało. Z wielu miejscowości nie sposób dostać się do miasta, np. z Cigacic brak jest jakiegokolwiek połączenia tr. zbiorowym mimo kilku pozwów sądowych w sprawie.
Wg badania jakie zlecano, jedynie 3132 PASAŻERÓW DOJEŻDŻA DO MIASTA/ AGLOMERACJI ZIELONA GÓRA TRANSPORTEM ZBIOROWYM. Jest to radykalnie mało. Z wielu miejscowości nie sposób dostać się do miasta, np. z Cigacic brak jest jakiegokolwiek połączenia tr. zbiorowym mimo kilku pozwów sądowych w sprawie.
Sugeruje to uwiąd komunikacji zbiorowej regionalnej wokół miasta Zielona Góra. 
O wypadkach w mieście z owego studium:  "Samych wypadków około połowa zdarzyła się na jezdni, a ponad 30%  na przejściu dla pieszych. W okresie objętym analizą można zauważyć niewielki spadek liczby kolizji  i wypadków w strefie pieszej, jednak jest on na tyle niski, że nie można uznać, że tendencja ta utrzyma  się w kolejnych latach. Piesi byli uczestnikami w około 3% zarejestrowanych zdarzeń – częściej  w bardziej zurbanizowanych jednostkach takich jak Zielona Góra, Sulechów, czy Czerwieńsk,  a rzadziej w obszarze terenów wiejskich. Udział ten utrzymuje się na podobnym poziomie zarówno  w województwie jak i kraju. Warto jednak nadmienić, że baza obejmuje wyłącznie wydarzenia  zgłoszone. Możliwe jest więc, że kierowcy znacznie częściej zgłaszają kolizje z samochodami niż  z pieszymi, ze względu na poważniejsze oraz widoczne uszkodzenia pojazdów i chęć uzyskania z tego  tytułu środków na pokrycie szkód. W przypadku niegroźnych kolizji pieszego z samochodem, osoby  bez większych obrażeń często odchodzą z miejsca zdarzenia. Na terenie MOF, w 2018 roku odsetek  pieszych bez obrażeń wśród wszystkich zarejestrowanych zdarzeń z tymi uczestnikami ruchu  wyniósł tylko 59%. Problem niebezpieczeństwa na jakie narażony jest pieszy na drodze dobrze  obrazuje też odsetek wypadków z udziałem pieszych. Aż w 30,7% wypadków poszkodowanymi byli  piesi (28 zarejestrowanych na terenie MOF). Dla Polski wskaźnik ten jest niższy i wynosi 24%, dlatego w przypadku badanego obszaru jest to niepokojące. Wśród poszkodowanych pieszych 38% zostało lekko rannych, 52% ciężko rannych, a 10% zginęło. 
wg Strategia rozwoju komunikacji Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Zielona Góra  Wersja – 11.12.2020 str. 195 
Komentarze
Prześlij komentarz