Odpowiedzi na wnioski dotyczące zmian w ofercie przewozowej

Redakcja serwisu otrzymała list :

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Jacek Newelski <j.newelsk na s. mzk.zgora.pl>
Data: piątek, 12 marca 2021
Temat: FW: Odpowiedzi na wnioski dotyczące zmian w ofercie przewozowej
Do: Telewizja Opera 


 

From: Jacek 
Sent: Tuesday, February 23, 2021 12:22 PM
To: Telewizja Opera ; Adam Fularz
Subject: Odpowiedzi na wnioski dotyczące zmian w ofercie przewozowej

 

Dzień dobry

 

 

Szanowny Panie

 

Odpowiadając na Pana wiadomości (spis poniżej) dotyczące zmian w ofercie przewozowej:

 

1.       Objęcie nocną obsługą komunikacyjną os. Zacisze (do dawnej pętli), Sołectwa Przylep, ulic: Sienkiewicza, Kraszewskiego i Sowińskiego (obsługa nocnych klubów),

2.       Uruchomienia połączenia z osiedla Śląskiego do Raculki przez wiadukt  lub jako bezpłatny mikrobus (jako linia nr 11),

3.       Uruchomienia pętli autobusowej przy al. Słowackiego,

4.       Uruchomienia linii nr 3 z zajezdni do Dworca Głównego przez ul. Jana z Kolna lub Dekoracyjną,

5.       uruchomienia pętli na parkingu przed Campusem B Uniwersytetu i skierowanie do jej obsługi obecnie zlikwidowane linie 7 i 13,

6.       przywrócenia linii nr 15 do obsługi Jędrzychowa (osiedle Bajkowe),

7.       Przywrócenia kursów linii nr 34 do Wysokiego oraz linii 16  i 23 do obsługi os. Szwajcarskiego,

8.       Uruchomienia nowej linii na wzór berlińskiej usługi Ringbahn,

9.       Uruchomienia nowej linii na trasie Ptasia - Jaskółcza - Botaniczna - Sienkiewicza – Wrocławska,

 

ponownie informujemy, że aktualnie obowiązujący układ linii uwzględnia infrastrukturę umożliwiającą doładowywanie autobusów elektrycznych na pętlach  zapewniającą ich prawidłową eksploatację.

 

Rozkłady jazdy są budowane w oparciu o badania potoków, wnioski zgłaszane przez Pracodawców,  Mieszkańców i Radnych. Jest to kompromis pomiędzy potrzebami oraz możliwościami organizacyjnymi i finansowymi Miasta i MZK. 

 

Prosimy pamiętać, że komunikacja miejska funkcjonuje w oparciu o Ustawy: o Publicznym Transporcie Zbiorowym i o Czasie Pracy Kierowców gdzie są wyraźnie określone podstawy i warunki realizacji komunikacji miejskiej. Miasto nie ma możliwości, ani organizacyjnych, ani finansowych by realizować wątpliwe co do zasadności wnioski.

 

Jeżeli w przyszłości będziemy opracowywać zmiany w sieci połączeń to wrócimy do Pana propozycji.

 

 

Pozdrawiam,

Jacek Newelski

_______________________________________

Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu

MZK Zielona Góra(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam@wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, February 23, 2021 8:26 AM
To: Jacek Newelski
Subject: Wniosek o przywrócenie kursowania autobusów trasą linii "B" w Ziel. Górze

 

do MZK Ziel. Góra

 

Szanowni Państwo, Kiedyś, w przeszłości, autobusy mogły kursować bezpośrednio na trasie  Ptasia - Jaskółcza - Botaniczna - Sienkiewicza - Wrocławska. Wnoszę o rozważenie przywrócenia kursowania jakiejś linii dziennej na tej trasie.

Pozdrawiam,

Adam

Redakcja elubuska.pl

 

Opis linii B: fragment:

1996 - 2004

W tych latach była to linia nocna.

Trasa:  DWORZEC PKP - Bohaterów Westerplatte - Aleja Wojska Polskiego - Wyszyńskiego - Zawadzkiego "Zośki" - Ptasia - Jaskółcza - Botaniczna - Sienkiewicza - Wrocławska - Lwowska - Podgórna - Szosa Kisielińska - Os. Pomorskie - Szosa Kisielińska - Podgórna - Waryńskiego - Staszica - DWORZEC PKP

Lata 70-te XX w.

Była to linia nocna, której autobusy kursowały od godziny 22:55 co 50 minut.

Trasa: DWORZEC PKP - Bohaterów Westerplatte - Reja - Jedności Robotniczej - Łużycka - ZAWADZKIEGO

 

--

wg https://ekm.fandom.com/pl/wiki/Linia_autobusowa_nr_B_(Zielona_G%C3%B3ra)

 

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 11:59 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o wpisanie w rozkład kursującego na pusto ostatniego autobusu z Przylepu w stronę centrum- jako autobusu nocnego.

 

Do MZK w Ziel. Górze

 

Wniosek o przywrócenie linii nocnej N5 do Przylep ul. Strażacka jako linii nocnej N20.

Wniosek o stworzenie małego centrum przesiadkowego komunikacji nocnej przy zajezdni MZK

 

Szanowni Państwo, 

Kiedyś zdarzyło mi się wracać z Przylepu z przesiadką koło zajezdni. Chyba z raz, jak pamiętam, było to możliwe by się przesiąść. Teraz ten ostatni kurs ma miejsce nadal, ale nie jest wpisany w rozkład, prawdopodobnie nie było chętnych. Sytuacja jak i aura się jednak powoli zmienia. 

 

Wnoszę o wyznaczenie małego centrum przesiadkowego tylko dla autobusów komunikacji nocnej lub z czasem wnoszę o budowę ogólnodostępnego całodobowego centrum przesiadkowego komunikacji nocnej przy zajezdni MZK.

 

Proponuję aby ostatni kurs z Przylepu do zajezdni MZK przemianować na linię N20. Ta dojeżdżałaby do zajezdni MZK, gdzie wytyczonoby centrum przesiadkowe na linię nocną 

Dodanoby nowy kurs linii od Przylep ul. Strażacka, który zawracałby na pętli Przylep ul. Strażacka ok. godz. 23-ciej. Jest to ostatni kurs MZK który wykonuje na pusto zjazd po dotarciu na ul Strażacką ok. godz 22.59. Kurs ten wpisanoby w rozkład jazdy jako nową linię N20. Kursowałaby ona jednokierunkowo codziennie na trasie Przylep Strażacka-al. Zjednoczenia Zajezdnia MZK. Odjeżdżałaby z Przylepu np. ok. 23.10 lub 23.15 na przesiadkę na linię N3 w nowym centrum przesiadkowym przy zajezdni. Analogicznie możnaby ostatnie wykonywane na pusto kursy z pętli na os. Czarkowo do zajezdni MZK wpisać w rozkład tak, aby tworzyły połączenie z owego "centrum przesiadkowego" na linię N3. Mogłaby to być np. linia N19 kursująca jednokierunkowo. Na tabliczkach rozkładowych podanoby pełny kurs zarówno N19 jak i N3 dla możliwej przesiadki do centrum- oba kursy podanoby razem jako gwarantowaną przesiadkę.

 

Proponuję aby tymczasowo wykonano małe centrum przesiadkowe dla linii nocnej N20 przy zajezdni MZK. Byłoby możliwe przesiąść się w owym małym centrum przesiadkowym na linię N3 odjeżdżającą z zajezdni MZK z przystanku ul. Chemiczna o godz. 23.24. Umożliwi to (połączenie lini N20 i N3 w nowym centrum przesiadkowym przy zajezdni) np. powrót np. osobom trenującym różne sporty w Przylepie, z treningów kończących się po 22-giej, do centrum Zielonej Góry. Odbędzie się to poprzez wpisanie do rozkładu i tak kursujących autobusów kursów zjazdowych. W weekendy możnaby dodać kolejny późniejszy kurs na tej trasie do pętli Przylep ul. Strażacka. 

 

Opis linii N5- kursowała ona z Przylepu i do Przylepu przez ul. Działkową i ul. Zacisze. 

 

Pozdrawiam,

-- 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 3:28 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl; UrzadMiasta@um.zielona-gora.pl
Subject: Do MZK Zielona Góra- propozycja wznowienia usługi linii MZK nr 11 na os. Raculka jako bezpłatnego mikrousu z pętli os. Śląskie.

 


do MZK Zielona Góra

 

do MZK 

propozycja wznowienia usługi linii MZK nr 11 na os. Raculka jako bezpłatnego mikrousu z pętli os. Śląskie.

 

Szanoni Państwo,

Składam propozycję wznowienia usługi linii MZK nr 11 na os. Raculka jako bezpłatnego mikrousu z pętli os. Śląskie. Kursowałby on bepłatnie na to osiedle z pętli na os. Sląskim umożliwiając przesiadki. 


Przypomnę że linia nr 13 na os. Raculka kursowała co 40 minut w dni powszednie. 
Przypomnę że jak juz pisałem:" osiedle Raculka miało ongiś obsługę wydzieloną- istniała linia autobusowa nr 11 (oraz linia nr 13- uzupełniam). Proponuję powrót do tej koncepcji z dodaniem nowej trasy przebiegu. Szkic propozycji zmiany trasy- jest w załączeniu. Dodaję jako uzasadnienie komentarz dot. tego osiedla znaleziony w sieci Internet: "Tłumaczenie, ze mało ludzi korzysta jest dla mieszkańców nie do przyjęcia - dlaczego? Bo jeśli mam czekać kilkadziesiąt minut na kolejny autobus, tak samo z powrotem - bo nie wiem, czy na ten jedyny zdążę, to wolę jechać samochodem, by być niezależnym i elastycznym."(..). Proponuję kursy na pętlę "Osiedle Sląskie" tylko w szczycie (tylko rano, tylko po południu), ale wówczas z bogatą ofertą i dużą częstotliwością, np. co 30 minut. Wieczorem i poza szczytami, w dni wolne oferty nie byłoby wcale lub byłaby bardzo skąpa.

 

Pozdrawiam,
Adam Fularz,

www.elubuska.pl 

--

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 3:18 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Do MZK Zielona Góra: ponowione pytanie o połączenie dookoła miasta

 

do MZK w Zielonej Górze

 

Propozycję uzupełniam o schemat graficzny połaczenia linii "Zero" w jeden okrąg, na wzór berlińskiej usługi Ringbahn.

Pozdrawiam 

Adam

www.elubuska.pl

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 2:16 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl; Biuro Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Subject: Wniosek o całoroczne wznowienie linii autobusowej nr 34 (do Wysokiego) oraz nr 16 i 23 w Ziel. Górze jako linii pozaszczytowej

 

do MZK Zielona Góra

Wniosek o całoroczne wznowienie linii autobusowej nr 34 jako szczytowej oraz nr 16 w Ziel. Górze jako linii pozaszczytowej. 

 

 

Szanowni Państwo,

Czy do Wysokiego z pętli na osiedlu Czarkowo może kursować mikrobus? Wznowionoby linię nr 34 małym taborem, mikrobusem, tylko do przesiadki na większy tabor.

 

Tak samo proponuję obsłużyć moje sąsiedztwo, pozbawione od lat komunikacji z uwagi na mostek i przejazd. Gdyby dopasować tabor do małych potoków jakie kursują na os. Wyspiańskiego, a kursy te uczynić bepłatnymi lub z biletami np. tylko ulgowymi (przejazd promocyjny- w taryfie ulgowej), wówczas być może podróżni z os. Szwajcarskiego wróciliby do komunikacji zbiorowej. Zaoszczędzonoby różnicę w kosztach wozokm dla duzego taboru do pętli ul. Wyspiańskiego miejsce zwane Stare Zoo. Kiedyś tu było także miasteczko ruchu drogowego. W tym miejscu mieszkają sarny, kiedyś żyły tutaj dziki. 

 

Myślę że mieszkańcy os. Szwajcarskiego woleliby zwłaszcza zimą mieć bezpośredni dojazd na osiedle bez konieczności pokywania pieszo przejazdu kolejowego oraz mostków i stromej ścieżki do ul. Kmicica i wyżej na skarpie strumienia. 

 

Obawiam się że obecnie dostęp do oferty MZK dla moich sąsiadów z ul. Ketlinga, Kmicica, Wołodyjowskiego, Zagłoby,  etc.  jest trudny- mostek nad strumykiem Gęśnik przy posesji nr 27 na to osiedle jest oblodzony o tej porze roku, a jest to jedyne sensowne dojście dla całej zachodniej części osiedla. 

 

W ogóle nie ma sensu naprawiać tego mostu, lepiej jest dostosować tabor do spodziewanych- niskich potoków. Mikrobusy mogłyby kursować np. o 60 minut. 

 

Wnoszę do MZK o wynajęcie podwykonawcy który wznowiłby:

 

Proponowaną linię mikrobusową nr 34 kursującą w szczycie na trasie: Wysokie- Łężyca- nowa pętla na osiedlu Czarkowo, które przebudowanoby na małe centrum przesiadkowe dla tego rodzaju usług. 

 

Proponowaną linię mikrobusową nr 16 kursującą na trasie: parking od strony Hotelu Leśny przy nowej hali do koszykówki na ul. Amelii- Ketlinga - Wołodyjowskiego (z zajadem częścią kursów ul. ul. Kmicica pod schronisko dla zwierząt) - Ul. Szwajcarska- ul. Wyspiańskiego - Staszica- ul. Bema- centrum przesiadkowe Dworzec Główny. (szkic w załączeniu)

 

Proponowaną linię mikrobusową nr 23 kursującą na trasie: parking od strony sali weselmnej ul. Zagłoby 9 róg Dolina Zielona- (z zajadem częścią kursów ul. ul. Kmicica pod schronisko dla zwierząt) - Ul. Szwajcarska- ul. Wyspiańskiego - Staszica- ul. Bema- centrum przesiadkowe Dworzec Główny. 

 

Pozdrawiam,

Adam

www.elubuska.pl

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 1:40 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o całoroczne wznowienie linii autobusowej nr 15 jako linii szczytowej

 

do MZK w Zielonej Górze

Zwracam się z wnioskiem, o rozważenie przywrócenia linii nr 15, jako linii tylko szczytowej, kursującej tyko w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Proponuję zmianę lokalizacji pętli dla linii nr 15 na os. Bajkowe- okolice ul. Misia Uszatka, Jasia i Małgosi. Proponuję nowy całoroczny przystanek na rogu ul. Dożynkowej i ul. Bocznej (z nową pętą dla wjazdu kieszeniowego, aby ofertę uzupełnić np. o wjazd kieszeniowy linii nr 1) oraz o bardziej stałą linię nr 15 na ul. Zbożowej któraby kursowała tutaj wykonując tylko kursy szytowe.

Sieć linii MZK na południu miasta jest dość rzadka. Od lat jej nie rozbudowywano.Pisałem już o tym. Co MZK sądzi aby uruchomiono kursy autobusów MZK do pętli np. na rogu ul. Zbożowej? Proponuję by dodać nowe przystanki i nową pętlę dla wjazdu kieszeniowego obsługiwanego całorocznie. Propozycję poszerzam o wznowienie linii nr 15 jako szczytowej.

 

Prononowane wznowienie linii nr 15 z dodatkową pętlą przy kolejnym osiedlu i kompleksie ogródków działkowych. 

(szkic prozycji lokalizacji pętli w załączeniu)

Trasa: DWORZEC PKP - Bohaterów Westerplatte - Aleja Wojska Polskiego - Wyszyńskiego - Ptasia - Jaskółcza - Botaniczna - Kożuchowska - Jędrzychowska - ulica Zbożowa, nowa pętla, w sezonie kurs wydłużony do JĘDRZYCHÓW DZIAŁKI

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 1:22 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Cc: rektor@uz.zora.pl
Subject: Wniosek w sprawie przywrócenia pętli przy Uniw. Zielonogóski Campus B w czasie powrotu studentów

 

do MZK w Zielonej Górze

 

Szanowni Państwo, 

Pytam o odtworzenie pętli autobusowych, jakie pamiętam w rejonie Kampusu B Uniwersytetu Zielonogórskiego. Na swoje trasy mogłyby wrócić kursy linii nr 7 (do przywróconej pętli przy Campus B) czy linii nr 13 (z os. Raculka- proponowane przeużenie do granicy os. Sląskiego- odtworzona pętla na os. Zacisze). Nowa pętla przy Kampusie B mogłaby np. umożliwić aby niektóre linie miały tutaj przystanek w ramach np. kursu linii numer 8. Nowa skrócona relacja być może zaoszczędziłaby kosztów dla MZK w czasie pandemii- skrócone relacje oszczędzają na kosztach wozokm.

 

Przypomnę że linia nr 13 kursowała co 40 minut w dni powszednie. Linia nr 7 kursowała co 60 minut. Były to linie przeznaczone - w przypadku linii nr 7- stricte do obsługi potoków na uczelnię Campus B i A. Czy MZK je przywróci jak co roku w sezonie roku akademickiego? Czy otrzyma na to dodatkowe środki z UM? 

Pozdrawiam,

Adam

www.elubuska.pl

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 12:54 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o przywrócenie obsługi osiedla Raculka w Ziel. Górze osobną linią autobusową (np. numer 11, jak ongiś)

 

Raculka – propozycje zmian w  obsłudze komunikacyjnej

 do MZK w Zielonej Górze


Szanowni Państwo,

Przypomnę że osiedle Raculka miało ongiś obsługę wydzieloną- istniała linia autobusowa nr 11. Proponuję powrót do tej koncepcji z dodaniem nowej pętli ulicznej "Osiedle Sląskie Wiadukt"- jest to ważny, a poprzednio pominięty generator ruchu w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Raculka. Szkic propozycji zmiany trasy- jest w załączeniu. Dodaję jako uzasadnienie komentarz dot. tego osiedla znaleziony w sieci Internet: "Tłumaczenie, ze mało ludzi korzysta jest dla mieszkańców nie do przyjęcia - dlaczego? Bo jeśli mam czekać kilkadziesiąt minut na kolejny autobus, tak samo z powrotem - bo nie wiem, czy na ten jedyny zdążę, to wolę jechać samochodem, by być niezależnym i elastycznym."(..). Proponuję kursy na pętlę "Osiedle Sląskie Wiadukt" tylko w szczycie (tylko rano, tylko po południu), ale wówczas z bogatą ofertą i dużą częstotliwością, np. co 30 minut. Wieczorem i poza szczytami, w dni wolne oferty nie byłoby wcale lub byłaby bardzo skąpa. 

 

Pozdrawiam,
Adam Fularz,

www.elubuska.pl 

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 12:29 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o przywrócenie pętli autobusowej "aleja Słowackiego" w Ziel. Gorze

 

do MZK w Zielonej Górze

 

Szanowni Państwo,

Zwracam się z propozycją skrócenia części kursów wieczornych i póxnowieczornych do nowej pętli którą proponuję. Dodanoby póxnowieczorne kursy linii zero skrócone do tej pętli, inne kursy także poskracanoby, wykrawając pracę przewozową na nowe kursy późnym wieczorem w ten rejon miasta. Byc może mogłaby tutaj kończyć bieg jakaś nowa linia nocna-"N zero, N0", kursujaca ulicą Wrocławską przynajmniej jeden czy dwa razy tylko w weekendy. 

 

Trasy z Aleja Słowackiego 

linia nr 7

Lata 70-te XX w.

Trasa: ALEJA SŁOWACKIEGO - Wrocławska - Nowotki - Waryńskiego - Staszica - Bema - Bohaterów Westerplatte - Jedności Robotniczej - Gwardii Ludowej - ZAWADZKIEGO (powrót: Łużycka – 1 Maja – Długa – Moniuszki)

Trasy z ul. Partyzantów

linia nr O

Rok 1968

Trasa: PARTYZANTÓW - Wrocławska - Nowotki[z 3] - Waryńskiego - Staszica - Bema - Bohaterów Westerplatte - Reymonta[z 4] - Kasprowicza - Jedności Robotniczej - 1 Maja - Jaskółcza - BOTANICZNA

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

 

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 12:18 PM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o przywrócenie kursowania linii nr 3 na trasie przez przystanek przy ul. Rzeźniczaka, co najmniej jednokierunkowo.

 

 

Szanowni Państwo, 

Widzę że wiele kursów dojeżdża z zajezni autobusowej do dworca PKP w różnych porach dnia, jako podsyly bez obsługi przystanków na trasie. Proponuję zmiany. proponuję włączenie do sieci autousowej szeregu przystanków na których codziennie mijają mnie autobusy MZK kursujące jako puste podsyły techniczne z zajezdni.

 

Proponuję wytyczenie nowej linii nr 3 trasą: ul. Dworcowa z przystankami przy dworcu PKS oraz przy ul. Batorego, ul. Jana z Kolna lub inną trasą do zajezdni. Proponuję wyjazd z zajedzni z obdługą komunikacuyjną ul. Dekoracyjnej jednokierunkowo oraz ul. Rzeźniczaka/ batorego jednokierunkowo. 

 

Trasa ulicą Jana z Kolna

Ul. Jana z Kolna jest częścią miasta bez poprawnej obsługi komunikacyjnej. Możnaby stworzyć jakąś linię dosyłową obsługującą to osiedle domków i dzielnicę small- biznesu.  

 

Koncepcja obsługi jedynie z podaniem częstotliwości kursowania

Linia kursowałaby także jako wzmacniająca linia szczytowa kursująca np. bez rozkładu co 20- 30 minut. Podanoby tylko kursy popołudniowe i wieczorne. Kiedyś linia zero miała podaną częstotliwość bodacj co 22 minuty, bez podania pór odjazdów. Skoro linią kursują podsyły z zajedni co centrum przesiadkowego bez jakiegoś rozkładu, można niedużym kosztem uczynić z niej jakąś poboczną linię autobusową z nieco niepewnym rozkładem. Możnaby podać jakiś stały cykl - np jeden kurs na 20- 30 minut, dopisując że dodatkowo kursują "szczytowe" kursy wzmacniające. 

 

Poprzednia trasa: 

 

ZAWADZKIEGO „ZOŚKI" – Ptasia – Wyszyńskiego – Aleja Wojska Polskiego – Zjednoczenia – Energetyków – Batorego – Trasa Północna – OS. ZDROJOWE powrót: Zdrojowa – Mechaników – Trasa Północna. Autobusy tej linii zjeżdżały z Trasy Północnej w ulicę Zdrojową, przejeżdżały przez osiedle, po czym wyjeżdżały z ulicy Rzeźniczaka

 

 From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 11:42 AM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o skierowanie biegu linii nocnych N1, N3 przez dzielnice klubowe Ziel. Góry tylko w noce piątek/ sob, sob/niedz.

 

do MZK w Zielonej Górze

 

Szanowni Państwo, 

Słysząc o niskim wypełnieniu kursów llinii nocnych- zwrócę uwagę iż omijają one centrum handlowe reklamowane jako "nowe centrum miasta", imprezowe serca miasta, kluby które nawet w pandemii w różny sposób nadal działają. Nie wnikając w to że częśc osób nadal bawi się (wczoraj słyszałem opowieści o czasowym zamknięciu jednego z klubów nocnych- goście wyszli na godzinę z klubu, właściciela rzekomo aresztowano czy chciano zatrzymać), proponuję aby kursy linii nocnych skierować z powrotem przez te okolice miasta, w których od zawsze kwitło życie nocne. 

 

Przy Focus Mall oraz przy ulicy Fabrycznej znajdują się popularne kluby i miejsca spotkań, są one nadal czynne w ograniczonym pandemią zakresie. Ponadto późno w nocy ludzie chcą wrócić z późnych seansów kinowych które właśnie wznowiono. Być może w piątki i soboty nocami możnaby tutaj próbnie skierować linie nocne. Proponuję trasy i przystanki w załączeniu. Autobus kursowałyby z ul. Botanicznej (N3) czy Zawadzkiego (N1) ulicą Ogrodową, kiedyś tą trasą kursowała już linia nocna A lub B- jeżdziły one kiedyś w przeciwnych sobie kierunkach właśnie tą trasą.

 

Trasa: Botaniczna- Jędrzychowska- Sienkiewicza-  pętla na ul Ofiar Katynia  - ewentualnie wykonanyby jednokierunkowo pętlę uliczną ulicami Kraszewskiego, Sowińskiego uruchamiając dodakowy przystanek tylko dla linii nocnej bliżej dyskoteki Club Heaven na rogu ul. Kraszewsiego/ Sowińskiego- ul. Ogrodowa z nowym przystankiem przy dzielnicy klubowej,- Ptasia- Wyszyńskiego. 

 

Pozdrawiam,
-- 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

            From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 11:19 AM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Wniosek o częściowe przywrócenie kurowania autobusów nocnych (kiedyś linia A, B) ulicami Ogrodowa, Sienkiewicza w Ziel. Górze.

 


Do MZK Ziel. Góra

 

Pytanie: Czy MZK mogłoby zmienić trasę lini nocnej N3 celem obsługi dyskoteki i klubów w okolicy Focus Mall? Linia kursowałaby tylko w jednym kursie lub w dwóch -trzech kursach, początkowo w ramach prób. Jest możliwy wg mnie przejazd jednokierunkowy, pętla uliczna z przystankiem przy Club Heaven.

 

Odjazdy kursów dlinii N3- możnaby wytrasować w stronę tej cześci miasta przez rondo Ofiar Katynia jako kurs linii autobusowej nocnej N3. Autobus kursowałyby z ul. Botanicznej ulicą ogrodową, kiedyś tą trasą kursowała już linia nocna A lub B- jeżdziły one kiedyś w przeciwnych sobie kierunkach właśnie tą trasą Trasa: Botaniczna- Jędrzychowska- Sienkiewicza-  pętla na ul Ofiar Katynia  (ewentualnie wykonanyby jednokierunkowo pętlę uliczną ulicami Kraszewskiego, Sowińskiego uruchamiając dodakowy przystanek tylko dla linii nocnej bliżej dyskoteki Club Heaven na rogu ul. Kraszewsiego/ Sowińskiego)- ul. Ogrodowa- Ptasia- Wyszyńskiego. 

 

W ten sposób dzielnica klubowa wokól Focus Mall zyskałoby dziennie kilka kursów nocnej linii w nowym kierunku. Oznacza to tylko niewielką zmianę liczby wozokm istniejącego kursu nocnego. Myślę że poprawi to bezpieczeństwo osób - zwłaszcza kobiet- wracających samotnie do domów. 

Pozdrawiam,

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

 

 

From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera@gmail.com]
Sent: Tuesday, February 16, 2021 11:05 AM
To: j.newelski@mzk.zgora.pl
Subject: Re: Ponowne pytanie o możliwość wprowadzenia zmian w kursie zjazdowym/ dojazdowym linii nr 25 MZK Ziel. Góra

 

Dziękuję, czy jakaś z lini nocnych- np. N1 lub N3- może wykonac zajazd, kurs do pętli os. Zacisze, którą naprawionoby? Czy taki wariant trasy jednej z linii nocnych jest w ogóle możliwy?

Pozdrawiam

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty