Pytanie o kanał Ołobok i resztki sześciu mostów przesuwnych


Przypomnę listy w sprawie:

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s. wieczorna.pl>
Date: śr., 18 wrz 2019 o 19:37
Subject: Pytanie do MGM o kanał Ołobok
To: <SekretariatBM na s. mgm.gov.pl>



Do MGMIZS

Ponawiam pytanie o zniszczony kanał Ołobok.

Kanał ten za pomocą jazów łączy się z rzeką Odrą. Zniszczone jazy na kanale Ołobok uniemożliwiają nawet kajakarstwo. Ongiś kanał Ołobok miał 20 m. szerokości. Jest na nim 6 resztek mostów przesuwnych. Czy MGMIZS moze naprawić jazy i dodatkowo dodać śluzy?

Pozdrawiam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s,. wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 2 września 2019
Temat: Pytanie kanał Ołobok
Do: mediaMGM <media na s. mgm.gov.pl>


Ponaglenie

dodam ze kanal ten ma znaczenie w małej retencji. W tym regionie Europy panuje silna susza. Pojawiają się plamy stepu.
pozdrawiam

W dniu piątek, 19 lipca 2019 Adam Fularz napisał(a):
Do MGM
Czy planowana jest naprawa lub remont kanału Ołobok na odcinku jez. Niesłysz- rzeka Odra celem dojazdu jachtów i łodzi motorowych z terenu Niemiec i pobliskiego Berlina na jeziora Niesłysz i pojezierze lubuskie? Jest to istotne dla konkurencyjności z infrastrukturą turystyki wodnej po stronie nniemieckiej.
Kanał obecnie jest niedrożny wg posiadacza łodzi motorowej. Jest on nieżeglowny. Wnoszę do MGM o naprawę kanału.
Pozdrawiam
ADAM FULARZ
Gaz. Zielonogorska



KANAŁ OŁOBOK niepozorną, leniwie płynącą rzeczkę -Niemcy zmienili już na zawsze- w forteczny kanał. Powstało na niej 15 obiektów hydrotechnicznych: 6 mostów przesuwnych, z których dodatkowo część pełniła również funkcje piętrzące, oraz 9 jazów (w tym jeden tzw. zamek wodny). Utworzono 6 odcinków kanałów strategicznych o szerokości 20 m oraz osiem obszarów zalewowych. Spokojna z pozoru rzeczka -w każdej chwili mogła stać się przeszkodą wodną trudną do przebycia przez pojazdy przeciwnika. Dla ochrony mostów i jazów wybudowano po ich zachodniej stronie 19 schronów bojowych (B-werki).

Dzisiaj kanał bywa wykorzystywany szczególnie jako szlak kajakowy, umożliwiający poznanie zarówno walorów przyrodniczych i turystycznych doliny rzeki Ołobok, jak również elementów hydrotechnicznych i fortyfikacyjnych południowego odcinka fortyfikacji Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego (MRU). Ww. opisany szlak kajakowy należy zaliczyć do dość trudnych, chociażby ze względu na wiele przeszkód (np. właśnie poniemieckie budowle hydrotechniczne czy zwalone drzewa). Szczególnie polecam go osobom lubiącym trudne wyzwania, wysportowanym, co nie przeszkadza wycieczce tędy chociażby weekendowej.
więcej, źródło:http://mojewyprawy.com/jednodniowe/nies ... lubuskiem/


---------
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl


Komentarze

Popularne posty