Pytanie o połączenia kolejowe Czerwieńska



do UGiM
Pytanie o połączenia kolejowe Czerwieńska

Szanowni Państwo,
Wnoszę o przekazanie sprawy pod obrady odpowiedniej komisji Rady Miasta. Warto spowodować zmiany technologiczne które umożliwią na powrót przywrócenie roli węzła kolei dla miasta. 

Czy UGiM może spowodować aby UMWL, jako współwłaściciel spółki, wymógł na przewoźniku Przewozy Regionalne by ten stosował koncepcję rozskrzydlania lub dzielenia/ łączenia składów w celu lepszej obsługi regionu województwa lubuskiego. 

Wystarczy aby na tej linii zastosowano tabor z nowoczesnymi sprzęgami. Jest możliwość aby składy dzielono w Czerwieńsku czy w Sulechowie, z uwagi na układ sieci kolei w regionie.


Przykład: kierunek Poznań
Pociągi kursowałyby z Poznania do Nowej Soli/ Zielonej Góry i z Poznania do Rzepina z rozłączaniem składu w Sulechowie. 
W Sulechowie dzielonoby skład - jeden człon dla dla kierunku Zielona Góra oraz jeden człon dla kierunku Czerwieńsk i Rzepin

Propozycje kolejowe dla Czerwieńska
 
Czy Czerwieńsk będzie miał jakieś poł. poranne w kierunku Poznania?
Czy pojawi się nowy przystanek "Czerwieńsk Rynek" w centrum miejscowości przy torze do Sulechowa?

Co UM sądzi o pomyśle na połączenie poc. regionalnego ze stacji Kostrzyn- obwodnicą Rzepina- Czerwieńsk- Sulechów (- Zbąszynek- Poznań), jadącgo z Czerwieńska do Sulechowa z pominięciem Zielonej Góry, kursującego dwa- trzy razy dziennie? Pociąg taki mógłby stanowić łącznik Czerwieńska z kierunkiem zachodnim z pominięciem Ziel. Góry, czyli skracałby czas przejazdu podróżnym z Czerwieńska, a jednocześnie umożliwiałby wybranie kolei przez podróżujących do głębi Polski z całej linii Kostrzyn- Rzepin. Obecnie ci podróżni muszą się przesiadać na stacji Przylep. 
Taki efekt można też osiągnąć poprzez manwer na stacji Sulechów: wzajemne spinanie i rozsprzęganie ze sobą składów do:
Zielonej Góry, Nowej Soli, ew. Głogowa
oraz
Czerwieńska, Nietkowa, Budachowa, Kowalowa

Rozskrzydlanie składów (w jęz. niemieckim: Fluegelung) jest silnie praktykowane w Europie Zachodniej. Obsługa dwóch linii jednym składem pozwala zaoszczędzić sporo energii jak i lepiej wykorzystać skąpą przepustowość sieci kolei.

opr. Adam Fularz
Redackja elubuska.pl
Dolina Ziel. 24a, Ziel. Góra

Komentarze

Popularne posty