List do Radnych Gminy Świnica w sprawie likwidacji bikeparków gminy Świdnica


List do Radnych Gminy Świnica w sprawie zamiaru likwidacji bikeparków gminy Świdnica 

Szanowni Państwo,
Proszę o przekazanie znaków (uwaga rower) (skrzyżowanie) (wykrzyknik) (stop) (tabliczka: trasa treningów rowerowych) które redakcja - przy zgodzie nadleśnictwa- ustawi na terenie zwanym Górą Bismarka, Górą Majze, Górą Wilkanowską wskazanym w piśmie Nadleśniczego. 

Władza już w przeszłości usunęła bikepark Jagodowe Wzgórze, likwidując kompletny bikepark z którego korzystano. Nadleśniczy znów wystosował pismo które zdaniem redakcji nawet nie trafi do zainteresowanych- nie zostali oni uwzględnieni na liście adresowej. Część to nowe osoby, lista korzystających szybko się zmienia, starsze osoby odchodzą, młodsze przychodzą. Nie istnieją żadne stowarzyszenia użytkowników tras do DH na górze Majze bo nie jest to konieczne. Osoby te korzystają chyba z pinkbike czy z trailforks, do komunikacji. RDPL dziwnie komunikuje swoje żądania, brak jest komunikacji między stronami, rowerzyści w tym ja sam jesteśmy wsciekli na RDPL za likwidację bikeparku który w kosztach budowy to kwota kilkuset tys. PLN. Osoby te nie chcą robić niczego trwale, zwykle nie mając chęci stale mieszkać w Zielonej Górze. Zwykle ktoś mieszka tutaj kilka lat nim się trwale wyprowadzi. 

W okolicy nie ma profesjonalnie przygotowanych tras, szejper czyli osoba zawodowo szejpująca kształty przeszkód na trasach mieszka we wsi Słone ale pracuje w całej Europie a nie na miejscu, bo lokalne władze nie chcą bajkparków. To ludzie z innego pokolenia, nie mamy z nimi kontaktu, a jeśli mamy znajomych radnych, to osoby te są zajęte pracą.  Do władzy gminy Swidnica wysłałem mapę tras do DH prosząc by je uwzględniono w gminnych strategiach. Nie wiem czy coś się w tej kwestii stało ani czy gmina się kontaktowała z RDPL. Mapę tras przesłałem do gminy. 
Dodałem pismo: 

"do Radnych Gminy
Czy Radni gminy mogą wnieść do planów i strategii gminnych plany bikeparków jakie istnieją w aplikacjach typu Trailforks? Rozumiem że nie wszystkim Radnym podoba się że gmina rozwinęła się turystycznie w kierunku atrakcji głównie dla fanów downhill riding, ale proszę też skonfrontować się z faktami. Wokół wschodniej części gminy powstał szereg tras dla kolarstwa górskiego. Wielu z nich nigdy nawet nie widziałem na oczy.

Niestety, mimo że trasy są kosztowne w budowie, przy planowych wycinkach drzew na terenie gminy niekiedy niszczy się także te konstrukcje. Nie podoba mi się likwidacja Bike Parku na Kosowej Górze. Przez lata tam właśnie skakałem na moim rowerze do DH, i chyba nawet pomagałem sypać część hopek do skoków. Czy gmina może wystąpić w interesie swoich mieszkańców do Lasów Państwowych, by oficjalnie uwzględniono trasy do DH, leśne trasy rowerowe gminy , w tym trasy typu singletrack, w Planie Urządzenia Lasu na terenie gm. Świdnica? Gmina może o to wnieść do Lasów Państwowych, jako strona społeczna na podst. art. 6 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach ( Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435 z późn. zm).

Były już w nadleśnictwie- lata temu- spotkania z zawodnikami jeżdżącymi w lasach wyczynowo oraz z organizatorami wyścigów w tych lasach. Niemniej wciąż LP nie naniósł tras jakie istnieją od wielu lat- do swoich planów urządzenia lasu. Już nie jestem młody, nie chce mi się sypać hopek na nowo, nie podoba mi się że ktoś zniszczył moją i innych osób ciężką pracę na owej Kosowej Górze.

Pozdrawiam
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji"

Do RDPL dnia 14 listopada 2020 wniosłem mapę góry Majze , Góry Bismarka, z opisem: Szanowni Państwo, W odpowiedzi na apel przesyłam z archiwum redakcji mapę dróg rowerowych - wnoszę ten plan prosząc uwzględnienie tras MTB.

Wnoszę do Rady Gminy o prawo przejścia i przejazdu przez trasy rowerowe góry Majze, oraz masywu wzg. Piastowskich. Strona chcąc je likwidować (list w załączeniu) narusza przepisy KC o prawie przejazdu, prawie przejścia, prawa służebności gruntów. Zgadzam się że należy podnieść bezpieczeństwo, redakcja moze ufundować ustawienie ioznakowania, mile widziane są i byłyby pomocą znaki czy jakieś inne elementy ostrzegawcze.  Dołączam pismo w sprawie zabezpieczenia tras zjazdowych dla MTB i kolarstwa górskiego. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz

Redakcja "Zielonogorska.pl", Dolina Zielona 24a, Zielona Góra

--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze

Popularne posty