Wniosek mieszkańca- linia autobusowa ulicą Słowacką Francuską

Szanowni Państwo,
Prowadzę portal o infrastrukturze, wielokrotnie pisałem do MZK w sprawie obsługi os. Przyjaźni, bowiem tygodniowo robię po tym osiedlu co najmniej kilka km pieszo, chodząc do lodziarni dla wegan czy do sklepów ze zdrową żywnością etc. Składam kolejną propozycję zmiany trasy autobusu linii nr 5 (w pliku png, trasa ul. Francuską i ul. Słowacką), oglądałem zakręt na rogu ul. Słowackiej i ul Wyszyńskiego, ma bardzo duży profil łuku i możliwe że nadaje się dla kursów autobusów. 
Pozdrawiam,
Adam
Załącznik: stara propozycja stare listy w sprawie, z poprzednimi propozycjami.:

do MZK Ziel. Góra


Petycja o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Przyjaźni

Szanowni Państwo,
Czasy, gdy komunikacja miejska omijała o kilometr czy pół kilometra - duże osiedla mieszkaniowe- w wielu krajach kontynentu odeszły w zapomnienie.

Wnoszę petycję o poprowadzenie jednej lub kilku linii komunikacji miejskiej z częstotliwością kursowania w sumie co ok. 15- 20 minut ulicami: Francuską i Zachodnią.

W najbliższym większym mieście, w sąsiednim Frankfurcie nad Odrą gdzie mieszkałem, na przykład linia 981 jest linią która wjeżdża w osiedla w sposób niepraktykowany w Zielonej Górze.

 
por. schemat z 2012 r. (cc Wikimedia)


Wnoszę o porzucenie modelu prowadzenia linii komunikacji miejskiej rodem z systemu gospodarki planowej minionego ustroju i wprowadzenie komunikacji ulicami Francuską, Zachodnią, z częstotliwością co 15-20 w sumie. 

Wg korespondencji z dnia 03.09.2015 odmówili Państwo tego.

Poniżej odpowiedzi na kolejne pytania p. Adama Fularza:

  

- dlaczego brak jest komunikacji autobusowej ulicami: - Zachodnią, Francuską?

 

Rownoległe ciągi ulic: Wyszyńskiego, Dąbrówki, są dość popularnymi ciągami komunikacji miejskiej. Należy sądzić że z uwagi na zmonopolizowanie sieci komunikacyjnej Zielonej Góry przez jednego przewoźnika blokowane są próby uruchamiana nowych linii komunikacyjnych.

 

 

 

Ad. 1.

 

Odnosząc się do pytania dotyczącego obsługi ulic Zachodniej i Francuskiej uprzejmie wyjaśniam, że ulicą Zachodnią do końca 2008 roku kursowały autobusy linii nr „16". Z uwagi na bardzo niewielkie obciążenie tej linii potwierdzone dokładnymi badaniami ilości przewożonych pasażerów wiosną 2008 roku linia „16" została zlikwidowana z dniem 31.12.2008 roku.

Od stycznia 2009 roku obsługę ulicy Zachodniej przejęły autobusy linii nr „10". Niestety w dalszym ciągu obserwowaliśmy, że autobusy tej linii na odcinku od ulicy Wyszyńskiego (przystanek „Węgierska") przez Zachodnią do ulicy Zawadzkiego „Zośki" jeżdżą bardzo słabo wykorzystane. W związku z powyższym przeprowadziliśmy na początku czerwca 2013 roku dokładne badanie ilości pasażerów tej linii zwracając szczególną uwagę na przystanki przy ulicy Zachodniej.  Średnio jednym kursem z przystanków przy tej ulicy  korzystało poniżej dwóch osób. W związku z powyższym trasa autobusu linii nr „10" została zmieniona i autobusy tej linii zostały skierowane do obsługi ulicy Batorego (Osiedle Zastalowskie). Dzięki tej zmianie autobusy linii „10" zapewniają bezpośrednie połączenie ulicy Batorego z Osiedlem Zacisze.


Szanowni Państwo, autobusy tej linii nr 10 nie kursują w dni wolne, a w dni robocze kursują raz na 60 minut i tylko od godz. 7.05 do 16.08 (wg rozkładu dla odj. z ul. Wrocławskiej). Trzeba być albo naiwnym, albo niepoprawnym optymistą, sądząc że przy ofercie tak fatalnej, tak rzadkiej, ktoś pofatyguje się o podróż. 

 

Natomiast odnosząc się do obsługi komunikacyjnej ulicy Francuskiej uprzejmie wyjaśniam, że nie jest ona przystosowana do przejazdów autobusów.  Szerokość jezdni, parkujące samochody, garby spowalniające a przede wszystkim niebezpieczne skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego nie pozwalają na wprowadzenie na nią regularnej komunikacji miejskiej.


W odpowiedzi na powyższe zechcę zauważyć że to Państwa całkowicie subiektywna i IMHO kompletnie błędna ocena. Szerokość jezdni jest standardowa dla tego typu ulic. Czy możemy się umówić na dokonanie pomiaru szerokości jezdni tej ulicy? Skrzyżowanie z ul. Wojska Polskiego nie jest czymś innym niż zwykłym skrzyżowaniem typu T. Państwo w mojej ocenie po prostu wymyślają sztuczne problemy.  

Parkujące samochody mogą wszak zniknąć z pasa jezdni (nie wiadomo mi czy blokowanie pasa jezdni jest w ogóle legalne na tej ulicy), a garby spowalniające nie są w żaden sposób przeszkodą we wprowadzeniu komunikacji miejskiej, chyba że myśli się kategoriami monopolisty który próbuje zbyć kolejnego wnioskującego i dla którego kolejne linie mogą spowodować spadek na innych równoległych liniach (choć takie myślenie jest dość absurdalne z uwagi na nawet kilkunastominutowy dystans jaki piesi mieliby do pokonania aby dojść na odległe przystanki na równoległej trasie biegnącej ul. Wyszyńskiego. Z wnętrza osiedla (przy SP 18) jest to bodaj około kilometra. 


 

Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom mieszkańców Osiedla Przyjaźni przy okazji przebudowy rozkładów jazdy od stycznia 2015 roku w soboty i dni świąteczne  zwiększyliśmy ilość kursów realizowanych z przystanku „Uniwersytet Zielonogórski Campus B", który znajduje się w pobliżu skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ulicą Francuską.

 

Mam wrażenie że Państwo żartują. Czasy gdy ktoś musi dojść 1 km na przystanek który Państwo wspomnieli, już minęły. 


W soboty czy niedziele linia 21 jeździ co ok. 1, 5- 2 godziny z tego przystanku, zaś linia 11 czy 7 nie kursuje w ogóle wg rozkładu z Państwa witryny (nie wiem jak sprawa wyglądała 3 lata temu gdy udzielili mi Państwo odpowiedzi. Te kursy raz na 90 czy 120 minut Państwo nazywają zwiększeniem oferty w dni świąteczne? Mam wrażenie że Państwo sobie robią żarty z osób które składają wnioski i petycje, zbywają je nieprawdziwymi argumentami.


Pozdrawiam,

Adam


--

Komentarze

Popularne posty