Wniosek o przywrócenie obsługi osiedla Raculka w Ziel. Górze osobną linią autobusową (np. numer 11, jak ongiś)

Raculka – propozycje zmian w  obsłudze komunikacyjnej

 do MZK w Zielonej Górze


Szanowni Państwo,
Przypomnę że osiedle Raculka miało ongiś obsługę wydzieloną- istniała linia autobusowa nr 11. Proponuję powrót do tej koncepcji z dodaniem nowej pętli ulicznej "Osiedle Sląskie Wiadukt"- jest to ważny, a poprzednio pominięty generator ruchu w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Raculka. Szkic propozycji zmiany trasy- jest w załączeniu. Dodaję jako uzasadnienie komentarz dot. tego osiedla znaleziony w sieci Internet: "Tłumaczenie, ze mało ludzi korzysta jest dla mieszkańców nie do przyjęcia - dlaczego? Bo jeśli mam czekać kilkadziesiąt minut na kolejny autobus, tak samo z powrotem - bo nie wiem, czy na ten jedyny zdążę, to wolę jechać samochodem, by być niezależnym i elastycznym."(..). Proponuję kursy na pętlę "Osiedle Sląskie Wiadukt" tylko w szczycie (tylko rano, tylko po południu), ale wówczas z bogatą ofertą i dużą częstotliwością, np. co 30 minut. Wieczorem i poza szczytami, w dni wolne oferty nie byłoby wcale lub byłaby bardzo skąpa. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz,

Linia autobusowa nr 11 (Zielona Góra)


Linia autobusowa nr 11 (Zielona Góra)
Mzkzgora-11.png
Status usługi:Nieaktywna
Rodzaj:Dzienna

Linia autobusowa nr 11 w Zielonej Górze - jedna z aktywnych linii autobusowych MZK Zielona Góra. Została zlikwidowana z powodu niskiej frekwencji.


Od 01.06.2020 
Trasa:

Linia nie istnieje.

01.09.2018 - 31.05.2020

Ta linia była zawieszona od 17 marca do 31 maja 2020 roku.

Trasa: WYCZÓŁKOWSKIEGO - Aleja Wojska Polskiego - Bohaterów Westerplatte - Dworzec Główny - Staszica - WYSPIAŃSKIEGO

Ulica Staszica była pominięta na trasie od 01.09.2018 do 14.06.2019, w związku z nadal trwającą w tym czasie budową Centrum Przesiadkowego. Autobusy wróciły na swoją stałą trasę 17 czerwca 2019 roku.

01.01.2012 - 30.11.2016, 01.09.2017 - 29.06.2018

Trasa: WYCZÓŁKOWSKIEGO - Aleja Wojska Polskiego - Bohaterów Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Chrobrego - Plac Piłsudskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - RACULKA

W pierwszym okresie kursowania na tej trasie autobusy tej linii kursowały codziennie na trasie Wyczółkowskiego - Dworzec PKP, natomiast na trasie Wyczółkowskiego - Raculka wyłącznie w dni powszednie.

Od 1 września do 15 grudnia 2017 trasa była objęta objazdem ul. Bohaterów Westerplatte przez ulicę Chopina w kierunku Raculki.

12 marca 2018 rozpoczął się remont Dworca PKP związany z budową centrum przesiadkowego. Wszystkie linie, których trasa przebiega ulicami Bema i Staszica mają tymczasową korektę trasy, a sam przystanek "Dworzec PKP" został przeniesiony na ulicę Bohaterów Westerplatte.

W obydwu kierunkach autobusy tej linii kursują z pominięciem ulicy Staszica, pozostałe części trasy nie uległy zmianie.

2 lipca 2018 linia uległa zawieszeniu, a ponieważ kursowała wyłącznie w dni powszednie, ostatni raz kursowała na tej trasie 29 czerwca.

Wybrane kursy:

  • WYCZÓŁKOWSKIEGO - DWORZEC PKP (2012-2016)
  • DWORZEC PKP - RACULKA (2012-2016)
  • ZAJEZDNIA MZK - RACULKA

01.12.2016 - 31.08.2017

Trasa: WYCZÓŁKOWSKIEGO - Aleja Wojska Polskiego - Zjednoczenia - Energetyków - Batorego - Trasa Północna - Os. Zdrojowe - Sulechowska - Staszica - Dworzec PKP - Chrobrego - Plac Piłsudskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - RACULKA

Wybrane kursy:

  • RACULKA - DWORZEC PKP
  • ZAJEZDNIA MZK - RACULKA

01.01.2009 - 31.12.2011

Linia nie istnieje.

Do 31.12.2008

Trasa: ZAWADZKIEGO - Ptasia - Wyszyńskiego - Aleja Wojska Polskiego - Zjednoczenia - NAFTOWA


 


Uzasadnienie

fragment tekstu (wybrane fragmenty- wybór redakcji)

Gazeta Wyborcza, lokalne wydanie, około Nov 18, 2019. 

Kto na co dzień korzysta z miejskich autobusów, ten wie, że wygodne podróżowanie MZK możliwe jest w zasadzie tylko z kilku rejonów Zielonej Góry. (...)
Przyzwoicie obsadzona jest ul. Sulechowska, ale czy dojedziesz tam bezpośrednio z Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. Podgórnej? Odpowiedź brzmi nie.

(...) Zielonogórskie realia nie są jednak tak piękne, jak byśmy chcieli. Tak przynajmniej wynika z badań, które we współpracy z urzędem miasta przeprowadziła Fundacja Sendzimira. Mieszkańcy od 6 do 29 września br. wypełniali specjalną geoankietę na stronie miasta, w której oceniali m.in. układ transportowy i bezpieczeństwo na drogach, przestrzeń w mieście, budownictwo mieszkalne i tereny zielone oraz właśnie transport publiczny.

- Według jednej trzeciej respondentów (ankietę wypełniło 477 mieszkańców - przyp. red.) głównym powodem słabej dostępności komunikacyjnej jest sam fakt braku autobusu w danym rejonie - podają autorzy badań.(...) Badania geoankietowe dla Zielonej Góry zostały przeprowadzone w ramach projektu 'Wspólna przestrzeń' realizowanego przez Fundację Sendzimira UM Zielona Góra(...) Raport z geoankiety przeprowadzonej przez Fundację Sendzimira dostępny jest na stronie internetowej urzędu miasta.

komentrarz czytelnika w sprawie os. Raculka:

Os. Raculka - wręcz zapomniana. Tłumaczenie, ze mało ludzi korzysta jest dla mieszkańców nie do przyjęcia - dlaczego? Bo jeśli mam czekać kilkadziesiąt minut na kolejny autobus, tak samo z powrotem - bo nie wiem, czy na ten jedyny zdążę, to wolę jechać samochodem, by być niezależnym i elastycznym. A przecież nic by nie stalo na przeszkodzie, by linia nr 20 realizowała każdy kurs przez Raculkę.


Wniosek redakcji- poprzedni- w sporawie os Raculka. 


From: Adam Fularz 
Sent: Wednesday, November 11, 2020 7:25 PM
To: Jacek Newelski
Subject: Wniosek o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Raculka 

do MZK Ziel. Góra
Wniosek o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Raculka 
Szanowni Państwo,

Z uwagi na możliwości układu drogowego postuluję powrót do propozycji przedłużenia lini nr  20- drugim na tej trasie wjazdem kieszeniowym z Raculki mostem z nowej pętli wjazdu kieszeniowego z tej dzielnicy nad obwodnicą -do pętli na os. Śląskim. Poprzednio tłumaczyli Państwo że nie, że ulice są za wąskie. Czy możemy się tam wspólnie wybrać i dokonać pomiarów szerokości tych ulic? Państwo mają wg mnie na myśli inny odcinek z poprzedniej propozycji.

Tym razem proponuję przedłużenie linii nr 20 do os. Śląskiego z nową pętlą między ul. Strzemienną, Stajenną, z nowym przystankiem przy rozjeżdzie za mostem z Karową. W sumie powstałyby dwa nowe przystanki, obsługiwane tylko w jednym kierunku ruchu. Autobus linii nr 20 kursowałby mostem nad obwodnicą, lub inną podobną trasą. Poprzednio dyskutowałem z p.Barbarą o przedłużeniu innej linii trasą przez os. Raculka.  


Pozdrawiam.
Opr. Adam Fularz
Redakcja elubuska.pl

 


--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze

Popularne posty