Wniosek redakcji: uratujmy wioskowe lotnisko przy granicy nim zmiecie je airport- gigant.
Dla znaczej części przygranicznego fragmentu kraju Rzeczpospolita Polska geograficznie najbliższym portem lotniczym jest berlińskie gigalotnisko BER.
Ale dla części polskiego fragmentu Großraum Berlin najbliższym portem lotniczym z lotami pasażerskimi jest babimojskie lotnisko w Nowym Kramsku.
Pod Berlinem ruszyło 31 pażdziernika 2020 r. gigalotnisko. Jego cień transportowy może dobić do reszty pasażerski port lotniczy we wsi Nowe Kramsko gm. Babimost. Ostatnio stracił on loty międzynarodowe i został z 2 połączeniami dziennie, teraz już tylko z jednym. To niemal stan przedagonalny a tutaj - obok powstaje gigalotnisko.
Proponuję aby zmienić nazwę marketingową, nazwę handlową tego lotniska pasażerskiego na:
Cel: loty transatlantyckie LOT
Gdyby przedłużyć o 700 metrów pas startowy (200 metrów z jednej strony, 500 metrów z drugiej strony), linia lotnicza LOT wszystkie swoje loty do Azji czy do USA mogłaby zaczynać na owym "Berlin - Słubice" z międzylądowaniem w Warszawie. To przygraniczne lotnisko mogłoby być polską miniwersją niemieckiego gigalotniska i polską próbą obrony narodowej linii lotniczej i jej rynku na terenie przygranicznym.
Dlaczego oddawać rynek lotniczy do gigalotniska w Berlinie? Wiele lotów linii lotniczych Lot mogłoby mieć międzylądowanie w porcie IEG po polskiej stronie granicy. Na przykład loty z Krakowa do Gdańska mogłyby mieć tutajmiędzylądowanie. Także loty linii lotniczych Lot z Krakowa do Olsztyna Mazury mogłyby mieć międzylądowanie w "Zielon Góra IEG" zwłaszcza że do niedawna oferowane były loty pasażerskie Berlin- Olsztyn Mazury. Tak samo samoloty ze Szczecina do Rzeszowa mogłyby tutaj miećmiędzylądowanie. Te połączenia zsumowane z ofertą połączeń do Azji czy do USA mogłyby zrobić na lotnisku babimojskim prawdziwą konkurencję: możliwość przesiadki z mniejszych portów lotniczych na dalsze kierunki w owym "Zielon Góra IEG"- polski hub lotniczy, węzeł przesiadkowy na loty do Azji czy do USA tuż na przedmieściach Großraum Berlin.
Obecnie na ulicy ludzie plotkują o tym że babimojskie lotnisko pasażerskie, zbudowane rzekomo w czynie społecznym, będzie zmiecione z rynku obsługi pasażerów gdy tylko szerzej ruszy niemieckie gigalotnisko pod Berlinem. Warto obronić ten rynek.
Kierunki obsługiwane w przeszłości
Linia lotnicza | Kierunek | Okres operowania |
---|---|---|
Eurolot | przed 2015 | |
Eurolot | przed 2015 | |
Olt Express | przed 2010 | |
Olt Express | przed 2011 |
Rzeszów [RZE] - Nowy Jork - Newark [EWR] Czas lotu: 09:40
Rzeszów [RZE] - Monachium [MUC] Czas lotu: 01:25
Proszę rozważyć przedłużenie pasa startowego w Nowym Kramsku koło Babimostu, i negocjacje z przewoźnikiem LOT na temat oferty międzylądowań w celu uzyskania oferty połączeń także na odcinku IEG- Rzeszów, być może to ten kierunek ma szansę na spore obłożenie. Proponuję aby dodano międzylądowanie w Nowym Kramsku/ Babimoście dla lotu z Rzeszowa do Newark w USA.:
Rzeszów [RZE] - międzylądowanie IEG- Nowy Jork - Newark [EWR] Czas lotu: 09:40
Dodanoby też międzylądowanie na innych trasach LOT z Rzeszowa:
Rzeszów [RZE] -międzylądowanie IEG - Monachium [MUC] Czas lotu: 01:25
Rzeszów [RZE] - Warszawa [WAW]- IEG
Wnoszę o zmianę kierunku lotów krajowych do Warszawy na trasę Babimost IEG- Warszawa- Lublin:
Lot bezpośredni:
Zielona Góra [IEG] - Warszawa [WAW] - Lublin [LUZ] - Tel Awiw [TLV] Czas lotu: LUZ do TLV 03:35
Zielona Góra [IEG] - Warszawa [WAW] - Lublin [LUZ] - Warszawa [WAW] Czas lotu: LUZ- WAW 00:50
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
Szanowny Panie,
zgadzamy się z Panem, że z końcem roku 2015 kończy się umowa z przewoźnikiem lotniczym SprintAir S.A.
Nie możemy się jednak zgodzić z Pana zarzutem na temat rozmów samorządu z przewoźnikami lotniczymi. Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że władze samorządowe nie starają się pozyskać przewoźników lotniczych?
W sprawie zadań spółki „Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o. w Zielonej Górze" uprzejmie prosimy kontaktować się ze spółką „Lotnisko". Jest ona samodzielnym podmiotem gospodarczym i chętnie odpowie na Pana pytania.
Czy słusznym jest Pana twierdzenie, że nowo otwarte porty lotnicze mają większe sukcesy niż port lotniczy Zielona Góra/Babimost? Prosimy o podanie nazw tych portów.
Port lotniczy Radom nie odnotował jeszcze spektakularnego sukcesu, jakim jest start i lądowanie samolotu regularnego przewoźnika lotniczego. Proszę wziąć pod uwagę środki finansowe jakie poniósł port lotniczy Radom i porównać je do nakładów jakie zostały poniesione w porcie lotniczym Zielona Góra/Babimost.
Port lotniczy Zielona Góra/ Babimost jest zarządzany przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze". Porozumienie pomiędzy Województwem Lubuskim a PPL mówi o inwestycjach, jakie należy wykonać aby dostosować port do spełnienia warunków bezpieczeństwa wymaganych przez ULC i ICAO. Gotowość portu do obsługi odpowiedniej liczby pasażerów rozpocznie się w okresie jesiennym 2015 r. po zrealizowaniu ostatniego zadania związanego z budową hali kontroli przylotów. W tej chwili w IEG nie ma możliwości bezpiecznego odprawienia, w odlocie i przylocie samolotu kodu C. Od jesieni zeszłego roku działa ILS, który warunkował pozyskanie przewoźników lotniczych.
W związku z tym, że Województwo Lubuskie otrzymało lotnisko od Skarbu Państwa w darowiźnie w roku 2010 i nie posiadamy pełnej wiedzy na temat rozmów zarządzającego lotniskiem przed tym rokiem, będziemy wdzięczni za udostępnienie skanu zapytania jakie przesłał Pan do Ryanair, i odpowiedzi jaką Pan uzyskał. Na tej podstawie będziemy mogli poprosić PPL o ustosunkowanie się do tych pism.
Pozdrawiam,
Władysław Kłosik
Koordynator projektu
Biuro Projektów Własnych
(..)
tel. 68 45 65 285
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
czwartek, 25 czerwca 2015
Listy czytelników- uruchommy połączenia z międzylądowaniem!
Przeglądam skrzynkę majlową i jeden czytelnik bardzo był zainteresowany lotami tanich linii z miedzylądowaniem w Babimoście, tzn., takie linie lecące w relacji z Katowic czy Rzeszowa do Londynu mogłyby wykonywać międzylądowaniew Babimoście.
List czytelnika
Tak sie błąkam po tym forum na lokalnej GW i wiesz spodobał mi sie jeden sensowny pomysł zapodany a propos lotniska w Babimoscie
Loty tanich lini z Katowic, Rzeszowa do Londynu, Kopenhagi etc via Babimost - czytaj tanie linie
Przyznam iz w Twoim (rzeczowym bądź co bądz) ostatnim pulsowym artykule brakuje mi argumentu iz Babimost może być też atrakcyjny dla Swiebodzina, Nowego Tomysla, Wolsztyna,
--
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
From: (..)
Date: 2016-02-29 9:50 GMT+01:00
Subject: RE: Question from Poland
To: "adam.fularz
Dear Adam,
Thank you for your proposal. We are open for suggestions, but it this case – if MUC-SZY route is confirmed (which is not the case at the moment), we have no flexibility to include another airport as an intermediate point due to our rotation limitations. However it may be a potential destination to include in any future plans, also in case SZY is not confirmed. So any additional information on the potential would be welcome.
Best regards,
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, February 29, 2016 8:53 AM
To: 9...) PR
Subject: Question from Poland
Dear Ladies and Gentlemen,
Does theAirways serve flights with stops? In Poland there is a chance to introduce intermediate stops, for example on Your new route ..), such an intermediate stop could be made in Zielona Góra Airport.
What do You think of such a proposal?
Let us know, we can describe the story,
Cheers,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Odpowiedzi:
Pozdrawiam
Maciej K. Król
Prezes Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Pozdrawiam
Maciej K. Król
Prezes Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.
i Główny Specjalista ds. Lotnictwa UMWL
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz