Wniosek redakcji w sprawie wykorzystania zapomnianego torowiska na ul. Ludowej, nieopodal biura redakcji w Ziel. Górze

Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją


Akcja społeczna Agencji Prasowej Merkuriusz Polski

Zielonogórska akcja na rzecz odbudowy zabytków atrakcyjnych turystycznie 

Newsletter #52

Pięćdziesiąta druga propozycja przebudowy miasta w taki sposób by było bardziej atrakcyjne turystycznie 



Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją
Wniosek o budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna.

Szanowni Państwo, 

Ostatnio w czasie spaceru przy ulicy Obywatelskiej i Harcerskiej natrafiłem na ślad bocznicy do skupu złomu przy ulicy Ludowej. Odchodziła ona od głównego toru ciągnącego się brzegiem skarpy doliny potoku Gęśnik w Zielonej Górze.

Wnoszę do MI aby zbadano czy istnieje możliwość:

-technicznej możliwości odtworzenia dawnego przebiegu bocznicy celem wytrasowania części składów pociągów regionalnych w trakcji spalinowej - początkowo w okresie letnim- poprzez bocznice przemysłowe miasta Zielona Góra jako oferty turystycznej. Czy można  jakiś sposób przywrócić dawną bocznicę przemysłową jako kolej podmiejską?

-początkowo w okresie letnim oferowanoby "kursy wycieczkowe" kolejami przemysłowymi na terenie miasta. Napawionoby bocznicę do ulicy Ludowej i do składnicy złomu.

- docelowo połączonoby bocznicę składnicy złomu przy ulicy Ludowej, z torowiskami dworca kolejowego i nowopowstałym peronem kolejowym od ulicy Towarowej na dworcu głównym. Torowiska te przegradzają płoty i parkany. Odtworzonoby połączenie tych torowisk i zealizowanoby budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna dla obsługi tego połączenia.

-docelowo oferowanoby kilka razy dziennie (np. w ramach kursów Zielona Góra- Sulechów- Zbąszynek- Gorzów) przejazd szynobusem z nowego peronu dworca PKP przez CH Auchan i przez tą dzielnicę z postojem handlowym na nowym przystanku Zielona Góra os. Batorego. W przyszłości możnaby dodać przystanek kolejowy przy CH Auchan. Linia ta dalej łączy się z LK Nadodrzanka, ale przebudowanoby rozjazdy i system sterowania. W ten sposób- poprzez wykorzystanie istniejących bocznic- kolej dotarłaby bliżej skupisk ludzkich w północnej części miasta. 

List z UMWL: Szanowny Panie,

odpowiadając na Pana postulat w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na
os. Batorego w Zielonej Górze w celu obsługi tego osiedla koleją, niniejszym
informuję, że zasadniczo nie ma możliwości trasowania pociągów pasażerski po
bocznicach służących do obsługi zakładów przemysłowych.
Ponadto, wg. naszej wiedzy, przedmiotowa bocznica prowadząca do dawnego
„Zastalu" jest od kilku lat nieeksploatowana z uwagi na zaprzestanie produkcji
wagonów. Pozostałe odgałęzienia od tej bocznicy nie istnieją fizycznie.
Reasumując, nie planujemy wykorzystania tej nieczynnej infrastruktury
do prowadzenia planowego ruchu pasażerskiego.
-- 

Pozdrawiam

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra


--

Komentarze

Popularne posty