Redakcja otrzymała pismo w odpowiedzi na ponowiony wniosek do UG dot. Kanału Niesulickiego


---------- Forwarded message ---------
From: <gmina na serw. lubrza.pl>
Date: Mon, Nov 30, 2020 at 3:25 PM
Subject: RE: Ponowiony wniosek do UG dot. Kanału Niesulickiego. Pismo przed pozwem sądowym.
To: Adam Fularz 


Dzień Dobry,

 

         Odpowiadając  na Pana wiadomość e-mailową z dnia dzisiejszego tj. 30 listopada 2020r. uprzejmie Pana informuję, że do chwili obecnej nie wpłynął od Pana do Urzędu Gminy w Lubrzy

 

żaden wniosek  w trybie ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Jedyna wiadomość jaką odszukaliśmy w historii skrzynki e-mailowej gminy pochodzi z dnia 25 sierpnia 2020r.

 

Nie miała ona charakteru wniosku w trybie dostępu do informacji publicznej, a po za tym adresatem jej  był Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Gmina Lubrza otrzymała ją „do wiadomości".

 

 

 

        

 

Pozdrawiam serdecznie

Katarzyna Przewłocka

Urząd Gminy Lubrza

66-218 Lubrza

Osiedle Szkolne 13

email: (..)

 

From: Adam Fularz 
Sent: Monday, November 30, 2020 10:43 AM

Subject: Ponowiony wniosek do UG dot. Kanału Niesulickiego. Pismo przed pozwem sądowym.

 

do UG w Lubrzy.

 

Szanowni Państwo,

W imieniu agencji prasowej na podstawie art. 3 par. 2 pkt 8) p.p.s.a wnoszę skargę na odmowę urzędu w przedmiocie nieudostępnienia w wymaganym terminie informacji publicznej.

 

Zarzucam naruszenie przepisów art. 61 ust 1 i 2 Konstytucji RP i art.1. ust. 1 w związku z art 10 ust. 1. i art. 13 ust. 1 ustawy z dn. 6.9.2001 o dostępie do informacji publicznej.

 

Po telefonie do sekretariatu gminy- prześlę ponownie sprawę kanału oraz braku możliwości skorzystania z praw kodeksu cywilnego (przejścia/ przejazdu kanałem) na terenie wsi Mostki oraz Lubrza. 

 

To jest szlak kajakowy. Proszę wziąć do ręki kajak na nabrzeżu Kanału Niesulickiego i próbować- przebrnąć kajakiem na drugą stronę kanału we wsi. Proszę sobie sprawdzić na miejscu, naocznie, co mają zrobić kajakarze na kanale Niesulickim we wsi Mostki. Przypomnę zapisy Kodeksu Cywilnego o prawie przejścia i przejazdu. Gdzie są te prawa w praktyce? Jak gmina traktuje turystów? To gmina- w interesie turystów- musi prawnie wymóc na zarządcy torowiska i drogi nr 92 by przebudowali swoje skrzyżowania z drogą wodną. Proszę potraktować ten list jako wezwanie przed pozwami sądowymi. To gmina musi potraktować ten list poważnie- i z całą powagą sprawy wystąpić- początkowo w interesie kajakarzy, docelowo- w celu wykorzystaia majątku o wartości co najmniej wieluset milionów PLN, który przez niefrasobliwość zarządców dorgi nr 92 i linii kolejowej E20 

 

Centrum przesiadkowe

Proponuję jednocześnie budowę gminnego centrum przesiadkowego "Mostki Port". Skrzyżowanie drogi nr 92 przebudowanoby na koszt zarządcy tej drogi (GDDKiA? ZDW?) - Gmina w tym celu powinna wystąpić do zarządcy drogi nr 92. Gmina powinna powołać się w liście na przepisy kodeksu cywilnego, ustalić termin wykonania tych prac, tj. budowy mostu  na kanale. Jako że kanał dotyka bezpośrednio drogi nr 92, lokalizacja mostu raczej nie jest zagadką i można przystąpić do jego niezwłocznego planowania. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.

 

Centrum przesiadkowe promy/ kolej

Gmina powinna niezwłocznie porozumieć się z PKP PLK. zarządcą mostu w ciągu linii kolejowej E20, celem wypracowania wspólnej koncepcji:

- przepuszczenia kanału Niesulickiego pod torowiskiem kolei nr E20 na koszt zarządcy torowiska (przy przebudowie trasy nieuwzględnił on wymogu kategorii 1A dla drogi wodnej) podczas przebudowy w roku 2000 oraz 2004. Obecnie można dokonać poszerzenia zakresu tych koniecznych prac celem: 

- wybudowania basenu portowego dla cumowania promów pasażerskich w relacjach do:

- Przełazy

- Niesulice

- Lubrza

- Nowa Wioska

- Staropole, Boryszyn kanałem Staropole etc.

 

Wierzę, że możliwe jest zorganizowanie wokół Mostek co najmniej takiej komunikacji promowej całorocznej jak w mojej okolicy- na jeziorze Wansee w Berlinie. Jest to finansowane z szeregu źródeł. 

 

W przypadku Lubrzy usługi współfinansowałyby okoliczne samorządy jak i UMWL. Proponuję by promy potraktowano jako przewozy kolejowe i finansowałby je głównie UMWL, poza tramwajem miejskim w Lubrzy, ghdie gmina dołożyłaby więcej kosztów.

 

Proponuję aby gmina wystąpiła o środki na budowę gminnego centrum przesiadkowego Mostki Port. Obejmowałoby głównie przystań dla promów- mających w zamierzeniu kursować wg schematów dołączonych do wniosku. Dodatkowo wykorzystanoby istniejące torowisko kolei do portu,  zelektryfikowane. 

 

Gminne centrum przesiadkowe przy przystanku kolei, przy porcie, w samym sercu miasta, posiadałoby: 

·  dwa perony, nawet dla poc. pospiesznych, jeśli taką fantazję będzie miał projektant,

·  peron autobusowy, początkowo tylko jeden, bo Lubrza to małe miasteczkio, a sam dworzec obsługuje tylko Mostki

·  liczne lub bardzo liczne nabrzeża, wraz z wyświetlaczami godzin rejsu czy też odjazdu. System pokazywania godzin rejsów i odjazdów pociągów/ autobusów byłby sercem centrum przesiadkowego. To tutaj podróżni z regionu całorocznie mieliby się przesiadać na promy ze stacji Mostki Port PKP w kierunku Lubrzy, Niesulic, Przełaz i innych możliwych przystani. 

Przypomnę list na który gmina nie odpowiedziała:

 

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>
Date: wt., 25 sie 2020 o 21:35
Subject: Fwd: Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
To: <gmina na serw. lubrza.pl>

 


d/w gmina Lubrza

 

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam na wieczorna.pl>
Date: pon., 3 sie 2020 o 10:37
Subject: Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
To: <kancelaria.ogolna na serw. lubuskie.pl>

 

do UMWL

 

Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego

 

Szanowni Państwo, Jako wydawca zechcę przypomnieć że:

niedrożny dla kajakarstwa czy przepłynięcia żaglówką ze złożonym masztem, jest kanał Niesulicki, z Niesulic do Lubrzy. Większość kanału istnieje, jednakże jakieś poniżej 10 % jego łącznej długości to "masakra" dla kajakarza: przenoski, "zagubione" fragmenty które zasypano etc. Grafikę z zaznaczeniami miejsc niespławnych- mojego autorstwa na warstwie z Openstreetmap- dołączam. 

 

Wnoszę by zarząd WL wystąpił do odpowiednich władz z żądaniem zaplanowania prac na kanale celem przywrócenia jego minionej drożności. Jako ekonomista zauważę że majątek o wartości wieluset milionów PLN nie pracuje. Wnoszę o dodanie brakujących śluz, odkopanie zasypanych fragmentów czy ułatwienie przeniosek dla kajaków etc.

 

Pozdrawiam

Adam Fularz,

wydawca, ekonomista

--

-- 



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze

Popularne posty