Wniosek o gminne centrum przesiadkowe w porcie - na proponowane usługi promów pasażerskich po sieci proponowanych dróg wodnych.





Od: Adam Fularz , Nowosolska.pl
Date:1/XII/ 2020
Subject: Wniosek do  do UM dot. produktu turystycznego



Wniosek do UM

dot. niewielkiej inwestycji w celu stworzenia produktu turystyki wodnej

Szanowni Państwo, 

Jako ekonomista zaproponuję inwestycję.  

Wniosek dot. centrum przesiadkowego kolej-promy-statki w porcie, zakupu statku i wykopania proponowanego "Kanału Modrzyckiego" i "Kanału Lateralnego Odry" dla kategorii 1A.

Szanowni Państwo, 

Dokonałem całkowitej zmiany i przebudowy mojej poprzedniej propozycji promu do miejsca turystyki o nazwie Bukowa Góra. Teraz dodałem przystanie pośrednie: Bobrowniki, Otyń, Modrzyca, co czyni usługę promu pasażerskiego- turystycznej usługi weekendowej lub nawet codziennej - znacznie bardziej rentowną. Będzie ona bowiem w dużej mierze niezależna od wahań poziomu rzeki Odry. Niestety, to wymaga po prostu wykopania kanału. 

Dołączono: schemat wykopania proponowanego "Kanału Modrzyckiego" i "Kanału Lateralnego Odry".

Proponuję wykorzystanie unikalnej infrastruktury jaką jest linia kolei do portu. Proponuję budowę w miejscu skrzyżowania szlaków kolei, statków/ promów, autobusów- drugiego centrum przesiadkowego gminy, tym razem pociąg- prom- bus.

Gminne centrum przesiadkowe Nowa Sól Port- opis stanu istniejącego
infrastruktura: kilka nabrzeży promowych (brakuje albo są zdecydowanie, bardzo zbyt daleko od przystanku autobusu i końca, terminalu linii kolei)
przystanek autobusowy- istnieje, peron kolejowy- istnieje coś podobnego z zadaszeniem. Niestety- służy wagonom-cysternom, brakuje zastępczego toru który przejąłby cysterny i zwolnił tor z infrastruktura peronową- dla szynobusu z pasażerami. Gmina mogłaby zbudować tutaj więcej torowisk aby rozładować korki. Brakuje także sygnalizacji i rozjazdu przy wjeździe na stację Nowa Sól.

Już istnieje dogodne miejsce do opuszczenia szynobusu- jest to rodzaj wiaty czy zadaszenia. W pobliżu nabrzeża i na wprost końca linii kolei już istnieje przystanek autobusowy, ale brakuje nabrzeża w najbliższym pobliżu, brakuje reorganizacji przestrzeni w porcie, by np,. w sezonie wiosna- lato- jesień były możliwe przesiadki na prom do Siedliska przez przystań w Starej Wsi, albo do przystani w Stanach, czy wreszcie na trasie promowej do Modrzycy, Otynia, Bobrownik i rezerwatu Bukowa Góra. W weekendy sporo osób mogłoby się przesiadać na promy do tych destynacji z pociągu do portu, jeśli taka usługa ruszyłaby w porcie Nowa Sól.  

Być może nie trzeba podnosić mostu by przepłynęły statki pasażerskie, albo podnosi się on na tyle (rzekomo tylko 70 cm) że wystarczy to przez większość sezonu. Statki - promy- cumowałyby od strony przystanku kolei, jeśli usługa kolej plus prom miałaby wypalić jako stały produkt transportu zbiorowego. Podróżni mogą się przesiadać niemal drzwi- w - drzwi w porcie, ale statki muszą pokonać na tej trasie most zwodzony. Ten- w mojej ocenie winien w tym celu działać i być uruchamiany. Inaczej podróżni musieliby pójść pieszo kilkaset metrów dalej- co wg mnie nie ma sensu.

Gminne centrum przesiadkowe "Nowa Sól Port":
Przesiadka z pociągu do Zielonej Góry na promy do wsi: Stara Wieś, Siedlisko, Stany, ewentualnie Milsko.
w sezonie letnim w weekendy dodatkowo rejsy promem pasażerskim do: Bobrowniki, Bukowa Góra, Otyń, Modrzyca wg załączonego szkicu sieci kanałów.

Proszę o reakcję na propozycję. Schemat proponowanego produktu turystyki wodnej w pliku png dołączam. 
Z szacunkiem,
Adam Fularz
ekonomista, wydawca prasy.
-- 
Nowosolska.pl
Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra
--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra





--


Komentarze

Popularne posty