Wniosek dot. produktu turystycznego wokół pałacu w Żaganiu- wykorzystanie kanału
Subject: Wniosek dot. produktu turystycznego
Do władz gminy
Wniosek o perspektywiczne przygotowanie sieci kanałów do kursowania promu turystycznego pasażerskiego, steczku wycieczkowego po kanale Bóbr Skanalizowany do przystani i portu przy Elektrowni
Szanowni Państwo,
Sieć kanałów miasta Żagania jest zagadką- nie wiem na ile możliwe jest jej przystosowanie do poponowanej usługi stateczku, promu z dworca do centrum miasta. Wypożyczanoby także łódki do podróży samodzielnej po sieci kanałów.
W załączeniu znajdą Państwo propozycję usługi turystycznej.
opr.Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
pliki png.
Załącznik:
opis koncepcji
- Proponuję aby kanał rzeki Bóbr przedzielić na pół- jedna część koryta byłaby rzeką dziko płynącą, druga byłaby wygrodzona i stałaby się kanałem żeglownym, drogą wodną dla statków np. w rodzaju statku na jeziorze w Łagowie, zmierzających do nowej przystani turystycznej w centrum Żagania.
Pytam, czy władze miasta sądzą że pozwoli to na wzbogacenie oferty turystycznej miasta poprzez stworzenie atrakcji którą "każdy przyjezdny" będzie mógł łatwo "zaliczyć?"
Cele i opis projektu
Cel to podniesienie mostów dla żeglugi i naprawa/ pogłębienie proponowanego Kanału Żagańskiego (wygrodzonego od rzeki dzikiej, fragmentu rzeki skanalizowanej) dla stateczku, a nawet do kategorii 1a miejscami, na odcinkach, dla możliwości wprowadzenia statków turystycznych w przyszłości. Dla łodzi wiosłowych i łodzi motorowych udrożnionoby sieć kanałów łączących akweny pojezierza włączając w to jeziorka w dole Bobru - połączone śluzami. Podniesiony przyczółki mostów dla udrożnienia prześwitów dla żeglugi jachtem ze złożonym masztem w okolicy, bowiem pojawiło się coraz więcej jezior w wyrobiskach pokopalnianych Doliny Bobru.
- Kanał Żagański- proponowana droga wodna dla statków turystycznych, stateczków etc, do centrum miasta Żagania od Dworca Kolejowego, jako trwale wygrodzona dla żeglugi część koryta rzeki Bóbr.
Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Żagania oraz powiązania w jeden kompleks z usługą promową
List do radnych gminy
Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach Żagania.
Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w Żaganiu małej namiastki Mazur.
Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla promu:
Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Akweny w większości już obecnie są połączone, ale brakuje wygrodzenia głębszego toru wodnego. W propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia przystani siecią choćby niewielkich, płytkich i wąskich kanałów.
- Żagań Port- przystań i mała marina przy elektrowni. Wypożyczanoby w niej także łódki turystom.
- Żagań Miasto
- Pałac
- Dworzec kolejowy
Po wizycie na Mazurach podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla stateczku, promu- obecnych akwenów wokół Żagania.
Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, ale nie ma wygrodzenia toru wodnego z rzeki dziko płynącej, nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla stateczku. Wymaga to wygrodzenia z rzeki Bóbr i kanału Elektrowni Wodnej kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Żagania.
Pozdrawiam
Adam Fularz
ekonomista
Redakcja: ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra
Komentarze
Prześlij komentarz