Koncepcje skomunikowania portu lotniczego Babimost- koleją


do UMWL

Szanowni Państwo,
Redakcja przesyła znalezione w archiwum- stare koncepcje skomunikowania portu lotniczego IEG za pomocą linii kolejowych.
Redakcja postuluje wycięcie krzaków na linii kolejowej prowadzącej na lokalne lotnisko w Nowym Kramsku, na ul. Szkolną 23, skąd 2 razy dziennie odlatują samoloty do Warszawy. Lotnisko przez ostatnie 62 lata przyniosło ok. miliard złotych strat. Ma fatalne skomunikowanie, linia kolei zarosła drzewami i się urywa 2 tysiące metrów od terminalu odlotów. 

Czy UMWL może ustalić czy PKP PLK- jeśli samorząd województwa wynająłby linię od prywatnego właściciela- przejęłoby rolę jej zarządcy? Jest to mocno zarośnięty krzakami odcinek torowiska. Inaczej musianoby powołać zarządcę tej linii kolejowej, co jest nieopłacalne bo jest ona relatywnie krótka. Sprawa jest niezwykle skomplikowana biurokratycznie, a cała inwestycja sprowadza się w zasadzie do wycięcia krzaków i uzupełnienia brakujących śrub w torowisku.

Kolej dociera 2 km od terminalu pasażerskiego, linię trzebaby nieznacznie przedłużyć. Początkowo proponuję by podróżni chodzili pieszo te 2 km. Albo proponuję by od samego początku przedłużyć linię kolei o 2 tys. metrów, resztę prac tj. proponowaną w dokumentach planistycznych zmianę przebiegu bocznicy na lotnisko, pozostawiając na przyszłość. 

--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze

Popularne posty