Wezwanie przedsądowe do zmiany przewoźnika kolejowego w trybie pilnym

Do Zarząd województwa Lubuskiego
Szanowni Państwo

Co jakiś czas składam skargi po podróży koleją mi w regionie. Wnoszę o zmiany.  Proponuję zmianę przewoźnika kolejowego na trasie Zielona Góra- Wrocław. Wnoszę o karne odebranie trasy do Wrocławia spółce Polregio i tymczasowe jej przekazanie jakiejkolwiek innej firmie przewozów kolejowych.  

Mam tego już dosyć. Tak jak dziś- jest często.  

Idę na dworzec kolejowy by złapać pociąg regionalny. Na dworcu kolejowym bałagan. Od kilku już lat trwa nieprzerwanie remont. Nie działają żadne zegary albo wskazówki minutowe kręcą się z prędkością sekundnika. Nie wiem która godzina i nie mam jak zobaczyć- w jednym ręku mam deskę w drugiej torbę. 

Proszę o bilet powrotny do najbliższego miasta obok. Pierwszy zonk: nie ma biletów powrotnych. Kupując bilety dostałem dwa. Musiałem też podać godziny powrotu mimo że nie mam możliwości przewidzieć kiedy wrócę.  Dalej było tylko bardziej hardkorowo. Gdy doszedłem na peron odjazdu- nagle zmieniono go na inny ledwie minutę przed wyjazdem.  Biegnę z bagażami. Za mną biegnie jakaś kobieta. 

Cała podróż w obie strony pociągiem skończyła się moim listem ze skargą- kolejną- do wydziału urzędu który to finansuje.  Na powrót kupiłem sobie pizzę do pociągu i nie miałem nawet jak umyć tłustych rąk po posiłku. Nie było wody w kranach. Pociąg był ruiną z czasów komunizmu i miał obicia foteli sprzed 30 lat. 

Nie jestem czyścioszkiem. Mimo pandemii koronawirusa SARS-CoV -2 jem rękami niekiedy nawet mocno brudnymi. Ale nie podoba mi się że w toaletach nie ma wody i chyba tego dnia w ogóle jej nie było. Mydło w toalecie pociągu było nierozpakowane z folii więc pewnie od rana nie było wody. W skardze napisałem czy ów urząd zamierza płacić za usługi tej jakości. 

Wnoszę o zmiany w organizacji przewozów kolejowych. Skargi do departamentu tym się zajmującego- nie pomagają. Domagam się by zmienić przewoźnika w trybie pilnym. Wnoszę o zmiany w nadzorze nad realizacją usług na rzecz UMWL. Proponuję że przy kolejnym takim incydencie sprawę umów Polregio i zarządu województwa skieruję do sądu wnosząc o jej unieważnienie. 

Mam wrażenie że UMWL jest powiązany z przewoźnikiem kolejowym i stąd pochodzi ta tolerancja dla bardzo słabej jakości usług. Przewoźnik Polregio zatrudnia bardzo wygadanych pracowników którzy w jakiś sposób zwodzą urzędników UMWL. Moim zdaniem konieczne są zmiany bo skargi nie pomagają. 

Z szacunkiem
Adam Fularz



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra




Komentarze

Popularne posty