Ponowiony wniosek do UG dot. Kanału Niesulickiego. Pismo przed pozwem sądowym.

do UG w Lubrzy.

Szanowni Państwo,
W imieniu agencji prasowej na podstawie art. 3 par. 2 pkt 8) p.p.s.a wnoszę skargę na odmowę urzędu w przedmiocie nieudostępnienia w wymaganym terminie informacji publicznej.

Zarzucam naruszenie przepisów art. 61 ust 1 i 2 Konstytucji RP i art.1. ust. 1 w związku z art 10 ust. 1. i art. 13 ust. 1 ustawy z dn. 6.9.2001 o dostępie do informacji publicznej.

Po telefonie do sekretariatu gminy- prześlę ponownie sprawę kanału oraz braku możliwości skorzystania z praw kodeksu cywilnego (przejścia/ przejazdu kanałem) na terenie wsi Mostki oraz Lubrza. 

To jest szlak kajakowy. Proszę wziąć do ręki kajak na nabrzeżu Kanału Niesulickiego i próbować- przebrnąć kajakiem na drugą stronę kanału we wsi. Proszę sobie sprawdzić na miejscu, naocznie, co mają zrobić kajakarze na kanale Niesulickim we wsi Mostki. Przypomnę zapisy Kodeksu Cywilnego o prawie przejścia i przejazdu. Gdzie są te prawa w praktyce? Jak gmina traktuje turystów? To gmina- w interesie turystów- musi prawnie wymóc na zarządcy torowiska i drogi nr 92 by przebudowali swoje skrzyżowania z drogą wodną. Proszę potraktować ten list jako wezwanie przed pozwami sądowymi. To gmina musi potraktować ten list poważnie- i z całą powagą sprawy wystąpić- początkowo w interesie kajakarzy, docelowo- w celu wykorzystaia majątku o wartości co najmniej wieluset milionów PLN, który przez niefrasobliwość zarządców dorgi nr 92 i linii kolejowej E20 

Centrum przesiadkowe
Proponuję jednocześnie budowę gminnego centrum przesiadkowego "Mostki Port". Skrzyżowanie drogi nr 92 przebudowanoby na koszt zarządcy tej drogi (GDDKiA? ZDW?) - Gmina w tym celu powinna wystąpić do zarządcy drogi nr 92. Gmina powinna powołać się w liście na przepisy kodeksu cywilnego, ustalić termin wykonania tych prac, tj. budowy mostu  na kanale. Jako że kanał dotyka bezpośrednio drogi nr 92, lokalizacja mostu raczej nie jest zagadką i można przystąpić do jego niezwłocznego planowania. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.

Centrum przesiadkowe promy/ kolej
Gmina powinna niezwłocznie porozumieć się z PKP PLK. zarządcą mostu w ciągu linii kolejowej E20, celem wypracowania wspólnej koncepcji:
- przepuszczenia kanału Niesulickiego pod torowiskiem kolei nr E20 na koszt zarządcy torowiska (przy przebudowie trasy nieuwzględnił on wymogu kategorii 1A dla drogi wodnej) podczas przebudowy w roku 2000 oraz 2004. Obecnie można dokonać poszerzenia zakresu tych koniecznych prac celem: 
- wybudowania basenu portowego dla cumowania promów pasażerskich w relacjach do:
- Przełazy
- Niesulice
- Lubrza
- Nowa Wioska
- Staropole, Boryszyn kanałem Staropole etc.

Wierzę, że możliwe jest zorganizowanie wokół Mostek co najmniej takiej komunikacji promowej całorocznej jak w mojej okolicy- na jeziorze Wansee w Berlinie. Jest to finansowane z szeregu źródeł. 

W przypadku Lubrzy usługi współfinansowałyby okoliczne samorządy jak i UMWL. Proponuję by promy potraktowano jako przewozy kolejowe i finansowałby je głównie UMWL, poza tramwajem miejskim w Lubrzy, ghdie gmina dołożyłaby więcej kosztów.

Proponuję aby gmina wystąpiła o środki na budowę gminnego centrum przesiadkowego Mostki Port. Obejmowałoby głównie przystań dla promów- mających w zamierzeniu kursować wg schematów dołączonych do wniosku. Dodatkowo wykorzystanoby istniejące torowisko kolei do portu,  zelektryfikowane. 

Gminne centrum przesiadkowe przy przystanku kolei, przy porcie, w samym sercu miasta, posiadałoby: 
  • dwa perony, nawet dla poc. pospiesznych, jeśli taką fantazję będzie miał projektant,
  • peron autobusowy, początkowo tylko jeden, bo Lubrza to małe miasteczkio, a sam dworzec obsługuje tylko Mostki
  • liczne lub bardzo liczne nabrzeża, wraz z wyświetlaczami godzin rejsu czy też odjazdu. System pokazywania godzin rejsów i odjazdów pociągów/ autobusów byłby sercem centrum przesiadkowego. To tutaj podróżni z regionu całorocznie mieliby się przesiadać na promy ze stacji Mostki Port PKP w kierunku Lubrzy, Niesulic, Przełaz i innych możliwych przystani. 
Przypomnę list na który gmina nie odpowiedziała:


---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>
Date: wt., 25 sie 2020 o 21:35
Subject: Fwd: Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
To: <gmina na serw. lubrza.pl>



d/w gmina Lubrza

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam na wieczorna.pl>
Date: pon., 3 sie 2020 o 10:37
Subject: Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego
To: <kancelaria.ogolna na serw. lubuskie.pl>


do UMWL

Wniosek do UMWL dot. Kanału Niesulickiego

Szanowni Państwo, Jako wydawca zechcę przypomnieć że:
niedrożny dla kajakarstwa czy przepłynięcia żaglówką ze złożonym masztem, jest kanał Niesulicki, z Niesulic do Lubrzy. Większość kanału istnieje, jednakże jakieś poniżej 10 % jego łącznej długości to "masakra" dla kajakarza: przenoski, "zagubione" fragmenty które zasypano etc. Grafikę z zaznaczeniami miejsc niespławnych- mojego autorstwa na warstwie z Openstreetmap- dołączam. 

Wnoszę by zarząd WL wystąpił do odpowiednich władz z żądaniem zaplanowania prac na kanale celem przywrócenia jego minionej drożności. Jako ekonomista zauważę że majątek o wartości wieluset milionów PLN nie pracuje. Wnoszę o dodanie brakujących śluz, odkopanie zasypanych fragmentów czy ułatwienie przeniosek dla kajaków etc.

Pozdrawiam
Adam Fularz,
wydawca, ekonomista
--
-- 

Komentarze

Popularne posty