Uwagi na temat komunikacji miejskiej w Zielonej Górze- postulat P+R
Uwaga do projektu dokumentu „Strategia rozwoju elektromobilności dla Miasta Zielonej Góry".
Uwaga do dokumentu:
Szanowni Państwo,
W tekście pisze:
"W Zielonej Górze nie ma parkingów typu Park&Ride – dedykowanych osobom wjeżdżającym do miasta z okolicznych miejscowości –
na których mogliby pozostawić samochód osobowy lub rower, kontynuując
podróż autobusem komunikacji miejskiej, "
Przypomnę postulat sprzed 8 lat, ponowiony 5 lat temu, by taki Park nad Ride zorganizować na parkingu przy ul. Wrocławskiej dla linii zero/ 80.
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s. wieczorna.pl>
Date: pt., 3 lip 2015 o 16:35
Subject: Uwagi na temat komunikacji miejskiej w Zielonej Górze
To: Monika Wiśniewska <M.Wisniewska na s. um.zielona-gora.pl>
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s. wieczorna.pl>
Date: pt., 3 lip 2015 o 16:35
Subject: Uwagi na temat komunikacji miejskiej w Zielonej Górze
To: Monika Wiśniewska <M.Wisniewska na s. um.zielona-gora.pl>
Przesyłam dokument sprzed kilku lat dot. komunikacji publicznej w Zielonej Górze,. proszę o uwagi/ komentarze
Wady naszej komunikacji: Niskie częstotliwości kursowania na wszystkich liniach poza kilkoma. Brak atrakcyjnych cykliczności (cykl co 10, 20 , 30 minut) w kursowaniu poza kilkoma wyjątkami. System biletowy uniemożliwiający przesiadki. Brak skomunikowania istotnych obszarów miasta komunikacją miejską. Brak skomunikowania historycznego centrum miasta. Niska liczba korzystających z komunikacji miejskiej dziennie. Brak dworców i węzłów przesiadkowych. Brak systemu Park & Ride. Deficyt: dotacje pokrywające istotną część kosztów przedsiębiorstwa. In plus: system informacji w czasie rzeczywistym, automaty biletowe.
Propozycje zmian
-Wprowadzenie systemu Park& Ride na linii „0 / 80", wykorzystując już istniejące parkingi na ul. Wrocławskiej (pętla „0" oraz nowy parking przy cmentarzu) oraz zmiana rozkładu na tej linii na cykliczny (kursy co 20 minut)
-Kompleksowa przebudowa rozkładów jazdy celem osiągnięcia cyklu na większości linii.
-Wynajęcie konsultantów celem przebudowy układu linii. Wzorem Poznania: zmniejszenie liczby linii poza szczytem komunikacyjnym, wprowadzenie systemu biletowego umożliwiającego przesiadki- także dla biletów papierowych, mogących mieć charakter czasowych, wprowadzenie punktów przesiadkowych- węzłów.
-Komunikacja miejska na nowych ulicach: propozycje Ceramiczna, Francuska, Dolina Zielona, Ogrodowa etc. Pętle uliczne. Propozycja- ucieczka z głównych ulic na ulice osiedlowe.
-Powrót kom. miejskiej do centrum miasta. Nowe węzły przesiadkowe- propozycje: pl. Matejki, pl. Pocztowy, ewentualnie pl. Bohaterów.
-Węzeł przesiadkowy przy dworcu, pod wiaduktem. Propozycja nowego węzła przy ul. Podgórnej (hala targowa)
-W związku z przebudową centrum miasta możliwość powrotu kom. miejskiej do historycznego centrum (np. na ul. Kupiecką, a nawet ul. Żeromskiego). Analiza.
-Propozycje na przyszłość: związek komunikacyjny, wykorzystane torów dla szynowej kom. miejskiej i aglomeracyjnej, system infotainment w autobusach.
20 września 2012 20:38
--
Wady naszej komunikacji: Niskie częstotliwości kursowania na wszystkich liniach poza kilkoma. Brak atrakcyjnych cykliczności (cykl co 10, 20 , 30 minut) w kursowaniu poza kilkoma wyjątkami. System biletowy uniemożliwiający przesiadki. Brak skomunikowania istotnych obszarów miasta komunikacją miejską. Brak skomunikowania historycznego centrum miasta. Niska liczba korzystających z komunikacji miejskiej dziennie. Brak dworców i węzłów przesiadkowych. Brak systemu Park & Ride. Deficyt: dotacje pokrywające istotną część kosztów przedsiębiorstwa. In plus: system informacji w czasie rzeczywistym, automaty biletowe.
Propozycje zmian
-Wprowadzenie systemu Park& Ride na linii „0 / 80", wykorzystując już istniejące parkingi na ul. Wrocławskiej (pętla „0" oraz nowy parking przy cmentarzu) oraz zmiana rozkładu na tej linii na cykliczny (kursy co 20 minut)
-Kompleksowa przebudowa rozkładów jazdy celem osiągnięcia cyklu na większości linii.
-Wynajęcie konsultantów celem przebudowy układu linii. Wzorem Poznania: zmniejszenie liczby linii poza szczytem komunikacyjnym, wprowadzenie systemu biletowego umożliwiającego przesiadki- także dla biletów papierowych, mogących mieć charakter czasowych, wprowadzenie punktów przesiadkowych- węzłów.
-Komunikacja miejska na nowych ulicach: propozycje Ceramiczna, Francuska, Dolina Zielona, Ogrodowa etc. Pętle uliczne. Propozycja- ucieczka z głównych ulic na ulice osiedlowe.
-Powrót kom. miejskiej do centrum miasta. Nowe węzły przesiadkowe- propozycje: pl. Matejki, pl. Pocztowy, ewentualnie pl. Bohaterów.
-Węzeł przesiadkowy przy dworcu, pod wiaduktem. Propozycja nowego węzła przy ul. Podgórnej (hala targowa)
-W związku z przebudową centrum miasta możliwość powrotu kom. miejskiej do historycznego centrum (np. na ul. Kupiecką, a nawet ul. Żeromskiego). Analiza.
-Propozycje na przyszłość: związek komunikacyjny, wykorzystane torów dla szynowej kom. miejskiej i aglomeracyjnej, system infotainment w autobusach.
20 września 2012 20:38
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komentarze
Prześlij komentarz