Propozycja dla gmin Słubice i Cybinka: stała linia komunikacji promowej z Uradu- Aurith do Frankfurtu

Propozycja dla gmin Słubice i Cybinka

dotyczy:
Stała linia komunikacji promowej z Uradu- Aurith do Frankfurtu i Eisenhuettenstadt

Szanowni Państwo, 
W województwie lubuskiem nie funkcjonują stałe 
linie komunikacji promowej. Niemniej sądzę że taka linia jest 
ekonomicznie możliwa, przynajmniej wokół Frankfurtu/ Słubic. 

Urad to miejscowość licząca 420 mieszkańców. Układ przystani względem 
zabudowy umożliwa próbę zaoferowania stałej promowej komunikacji podmiejskiej z wykorzystaniem rzeki Odry. Połączenie zastąpiłoby obecną ofertę połączeń autobusowych Urad- Świecko - Słubice finansowanych przez gminę. Oferta połączeń autobusów i promów wzajemnie uzupełniałaby się zamiast dublować. Zimą kursowałyby tylko autobusy. 

W centrum miasta Frankfurt nad Odrą zainstalowanoby wyświetlacze godzin odpływu rejsów na poszczególne przystanie. Pojawiłby się automat biletowy.  

Propozycja stałej usługi:

Proponuję aby wprowadzono jedną parę statków (Laguna lub Zefir) lub tylko jeden z tych statków wykonujący poranny kurs w jedną stronę z m. Urad do m. Frankfurt. Dobudownoby dwie niewielkie, tymczasowe przystanie na trasie. 

Kurs poranny- w jedną stronę, z prądem:
  • Aurith- przeprawa przez Odrę- Urad
  • Kunice(nowa przystań)
  • Świecko (nowa  przystań)
  • Frankfurt Oder Port- jedna przystań przy moście, inna przystań przeniesiona bliżej centrum miasta Słubice. 

Raz dziennie, w jedną stronę, oferowanoby rejs powrotny jako produkt turystyczny, komercyjny, z Frankfurtu do Uradu, z powrotem podróżni, wycieczkowicze wracaliby rozkładowym autobusem miejskim z Aurith do Frankfurtu w ramach jednego biletu na statek. Statek cumowałby przez noc w przystani w Aurith lub w Uradzie i rano odpływałby z pasażerami realizując kurs promowy z Uradu do Frankfurtu, zbierając podróżnych z jednej lub dwóch przystani na trasie. Cena przewozu byłaby niska, wpiętoby tą usługę jako prom w lokalną taryfę przewozową Słubic (Transhand Słubice) oraz w system VBB. Cel to dowozy codzienne do pracy przez większość sezonu, o ile to technicznie i ekonomicznie możliwe.


Finansowanie
UMWL i VBB zamawia przewozy kolejowe pasażerskie, zamawiałby więc także tą usługę promową na trasie Urad- Kunice- Świecko- FFO.  Usługi naniesionoby na schemat połączeń VBB i sieć połączeń kolejowych UMWL.

Usługi promowe byłyby oferowane de jure w dwie strony, ale de facto tylko w jedną stronę- jako dojazd do pracy. Powrotna podróż w górę rzeki jest zbyt powolna by stanowiła ofertę komercyjną. Będzie ona dostępna dla stałych pasażerów jako trasa powrotna ale także posłuży jako codzienny rejs wycieczkowy. 

Proponuję aby wprowadzono jedną parę statków (Laguna lub Zefir) 
wykonujących poranny kurs w jedną stronę z m. Urad do m. Frankfurt. Dobudownoby dwie niewielkie, tymczasowe przystanie na trasie. 

Kurs poranny- w jedną stronę, z prądem:
  1. Aurith
  2. Urad
  3. Kunice (nowa przystań)
  4. Świecko (nowa  przystań)
  5. Frankfurt Oder- jedna przystań w centrum miasta, 
  6. Frankfurt Oder- druga przystań przy moście. 
Kurs powrotny ako rejs wycieczkowy z powrotem podróżnych autobusem z Aurith do Frankfurtu nad Odrą, statek nocuje w Aurith/ Urad. Może też wykonać jedną wieczorną parę połączeń z uradu do Eisenhuettenstadt jako rozkładowy codzienny prom pasażerski.

Z wyrazami szacunku
--
Adam Fularz
Redakcja: Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra

Komentarze

Popularne posty