Przypomnienie: Wniosek do UM Międzyrzecz w sprawie sieci kanałów

Do UM
Przypomnienie: Wniosek do UM Międzyrzecz w sprawie sieci kanałów do Boryszyna MRU i do Wysokiej.

Drodzy Państwo.
przypomnę o liście, dołączonym na końcu korespondencji. Dołączyłem nowy szkic, schemat produktu turystycznego.
Składam wniosek o perspektywiczne przygotowanie sieci kanałów do kursowania promu turystycznego pasażerskiego, steczku wycieczkowego po kanale Staropole do przystani Boryszyn Bunkry MRU

Przypomnę:
Sieć kanałów województwa stanowi majątek wartości wieluset milionów PLN, przepiękny Kanał Staropole i jego malownicze zabytki wyceniam na szacunkowe kilkaset milionów złotych we współczesnych kosztach budowy takiego szlaku transportu.

Majątek ten nie pracuje, choć mógłby stanowić wspaniałą atrakcję turystyczną okolicy. Kanał Staropole nadaje się do rejsów niewielkim stateczkiem motorowym, gorzej jest z odcinkiem Paklicy Skanalizowanej do Gościkowa.

Proponuję budowę nowego mostu i śluzy w Gościkowie, albo, tylko śluzy, i wykorzystania pogłębienia awanportu śluzy do wygospodarowania większego prześwitu pod mostem w ciągu drogi gminnej lub powiatowej w Gościkowie.

Na temat tych kanałów pisałem w sierpniu 2019 do władz gminy:

Kanał Staropole 

W celu połączenia się z Kanałem Staropole konieczne jest pokonanie autostrady A2.

Być może technicznie nie jest to możliwe by wykorzystać jakiś istniejący już most, a być może most autostrady nad Paklicą mógłby być wykorzystany dla przebiegu łącznika obu kanałów wodnych.

Przyłączonoby:
  • Jezioro Paklicko Małe
  • Jezioro Krzaczaste
  • Jezioro Kęszyckie

Kanał Bledzewski
w przyszłości będzie można rozważyć przyłączenie do listy modernizowanych dróg wodnych także tego kanału. Przyłączonoby jeziora Kleśno i Bledzewskie. 

26 sierpnia br do władz gminy Międzyrzecz napisałem proponując:
remont kanału Staropole p. Boryszyn, Staropole, ze śluzami przy jazach oraz z pominięciem obiektów hydrotechnicznych zabytkowych.
- nowe połączenie kanału Staropole z Paklicą dla jachtów i żaglówek, pod autostradą A2. 
Obiekty te znajdują się na terenie gmin Międzyrzecz, Świebodzin, Lubrza, stąd mój list.
Pozdrawiam
Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Co pisałem:
śr., 26 sie 2020 o 11:27 Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl> napisał(a):
152 jeziora na Pojezierzu Lubuskim nie są ze sobą połączone. W ostatni weekend byłem na Mazurach, w zawiązku z powyższym wysyłam samorządom lokalnym moje propozycje dot. naprawy sieci zniszczonych kanałów województwa.

Proponuję na terenie gm. Miedzyrzecz:

Naprawę "Kanału Kurskiego" z Jeziora Kursko do miejscowości Kursko- Dąbie na drodze lokalnej (z ew. podniesieniem mostu dla żeglugi), odbudowę lub budowę kanału z jez. Kursko do jez. Kęszyckiego, remont kanału od jez. Rakoń (Krzaczastego) wzdłuż rezerwatu "Nad kanałem" do Jeziora Paklicko Małe kanałem Wądolec, remont kanału Staropole p. Boryszyn, Staropole, ze śluzami przy jazach oraz z pominięciem obiektów hydrotechnicznych zabytkowych.
- nowe połączenie kanału Staropole z Paklicą dla jachtów i żaglówek, pod autostradą A2. 
--
Pozdrawiam
-- 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.


--

Komentarze

Popularne posty