Pytanie- m. Przewóz, Wymiarki: problem dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Data: środa, 9 października 2019
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
w sprawie odbudowy peronów dla kolei pasażerskiej jednostki samorządu terytorialnego powinny nawiązać kontakt ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która jest zarządcą sieci kolejowej w Polsce.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 28, 2019 3:16 PM
To: media
Subject: Pytanie- m. Przewóz, problem dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
do MI
Czy gminy same mogą naprawić perony kolejowe które uległy zniszczeniu w wyniku decyzji Zarządu PKP S.A.? Dotyczy to peronów w m. Wymiarki, Przewóz, Straszów, Sanice, Witoszyn Grn. Do m. Mirostowice kursowały ongiš także podmiejskie kolejki elektryczne na trasie z Kunic i Żar. PKP Polskie Koleje Państwowe rozebrały perony pasażerskie także w kilku innych miejscach długiej wsi Mirostowice- np. w Stawkach.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: <referatgospodarki na s. przewoz.com.pl>
Data: środa, 28 sierpnia 2019
Temat: Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
Do: Adam Fularz
Dzień dobry,
wg posiadanych danych właściciel terenu to:
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE SPÓŁKA AKCYJNA Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE
AL.JEROZOLIMSKIE 142A; 02-305 WARSZAWA
Pozdrawiam
Mariusz Szlachetka
Urząd Gminy w Przewozie
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 28, 2019 2:36 PM
To:
Subject: Re: Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
dziekuje. czy mamy zwrocic sie do PKP S.A. czy Pkp PLK?
adam
W dniu środa, 28 sierpnia 2019 napisał(a):
Dzień dobry,
Odpowiadając na Pana petycję informuję, iż teren na którym znajduje się
peron jest własnością PKP Spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie.
Wobec wskazany wyżej właściciel powinien dokonać stosownych napraw.
Gmina nie może sama wchodzić na teren innych jednostek a tym bardziej wydatkować
środki finansowe na zadania nie będące w zakresie jej działalności (ustawa o finansach publicznych)
Z poważaniem
Mariusz Szlachetka
Urząd Gminy w Przewozie
From: urzadgminy
Sent: Wednesday, August 28, 2019 1:28 PM
To: Referat Gospodarki
Subject: FW: Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 28, 2019 10:42 AM
To: urzadgminy na serw. przewoz.com.pl
Cc: info na serw. regionaleisenbahn.de; Anja Schmotz
Subject: Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej
Temat listu:
Petycja do władz gminy Przewóz dot. peronu kolei
Jako wydawca i ekonomista domagam się by gmina Przewóz naprawiła peron w m. Przewóz dla kolei turystycznej mającej kursować w dn. 28 września 2019 trasą:Przewóz- Wymiarki- Jankowa Żagańska
Linia została ostatnio odtworzona na odcinku Przewóz- Jankowa dla poc. towarowych. Odcinek ocalały do m. Sanice- odcięto kozłem oporowym. Po stronie niemieckiej znaczne odcinki linii wyremontowano.
Skontaktowaliśmy się z niemieckim zarządcą odcinka Horka- Loddenau- jest zainteresowany reaktywacją tej linii kolejowej na odcinku Sanice- Przewóz- natomiast odcinek dalszy z Przewozu do st. Jankowa Żagańska jest czynny. Czy wg UG w Przewozie- istnieje możliwość naprawy peronu w Przewozie metodą gospodarczą (przełożenie istniejących krawędzi peronowych w nowe miejsce) i udrożnienia tej linii dla międzynarodowego ruchu towarowego poprzez demontaż kozła oporowego na linii z Przewozu do Sanic, jej naprawę oraz odtworzenie peronu w Sanicach - dla ruchu wycieczkowego?
Niemiecki zarządca linii- firma DRE, odpowiedział na pytanie czy możliwe będzie wznowienie ruchu transgranicznego (por. list poniżej). Jakie jest stanowisko UG Przewóz?
Pozdrawiam,
Adam Fularzekonomista, wydawca
Załaczniki:
Poprzednia korespondencja w sprawie:
An:Deutsche Regionaleisenbahn GmbH
Wilmersdorfer Straße 113/114
10627 Berlin
Was fuer Plaene gibt es fuer duie Strecke Horka- Lodeanu? Der polnische Streckenabschnitt wird saniert bis zum Przewóz.
Hat die Deutsche Regionaleisenbahn irgendwelche Plaene, die Stecke zum Betreib bereitzustellen?
MfG
Adam
Linia kolejowa nr 380 – łącząca stację kolejową Jankowa Żagańskaze stacją Horka Gbf w Niemczech przez Przewóz i Lodenau.
Odcinek od Jankowej do Przewózu otwarto w 1895 roku, dalsza część linii została uruchomiona w 1907 roku. W 1984 ruch pasażerski ustał całkowicie. Obecnie linia jest nieprzejezdna a odcinek od Sanic do Niemiec został rozebrany po II wojnie światowej.
W latach 2016-2019 planowana jest modernizacja linii na odcinku Jankowa Żagańska - Przewóz, gdzie odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. Po wykonaniu modernizacji ma zostać dopuszczony ruch pociągów z prędkością do 40 km/h. Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska[2].
W dniu 31 marca 2016 21:52 użytkownik Adam Fularz napisał:
die Linie Sanice- Jankowa Żagańska wird saniert
was passiert mit der Stecke Sanice- Rothenburg- Horka? Kannst du ueberpruefen?
MfG
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.--
Über den Abschnitt Lodenau - Horka finden derzeit Gespräche mit der Stadt Rothenburg sowie dem Landkreis Görlitz und der verladenden Wirtschaft statt. Die derzeitige Phase ist vertraulich. Der Abschnitt Lodenau - Bundesgrenze steht derzeit bei der DRE nicht zur Debatte.
Mit freundlichen Grüßen
Curth
Präsident
Deutsche RegionaleisenbahnGmbH
- Zentrale -
An Gerhard Curth
DRE
Sehr geehrter Herr,
Dane fuer die Informationen. Ich moechte die Sache der durchgehenden Grenzverhehr auf der Strecke beschrieben- beabsichtigt die DRE nicht die Belebung der Strecke biz zur Staatsgrenze? Dann waere die Streckenblelebung sinvoll. Der Grenzverkehr kann bedeutsam sein.
Korespondencja z PKP PLK:
To: Rzecznik
Subject: Pytanie Jankowa Żagańska- Przewóz- Sanice
Cy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku?
Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.
Pan
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Panie Redaktorze
Prace na odcinku Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen, usuwane są elementy wyeksploatowanej, niewykorzystywanej od 30. lat infrastruktury.
Pozdrawiam,
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz