Wniosek o nieznaczne przedłużenie linii nr 30 o kilkaset metrów do przystanku kolei i budowę centrum przesiadkowego
Do Rada Dzielnicy Nowe Miasto,
Szanowni Państwo,
W związku z Państwa negatywnym stanowiskiem zmodyfikowałem swoja pierwotną propozycję o połowę, dokonałem 50- % redukcji kosztów w wozokm i w całości usunąłem propozycję nowego fragmentu drogi przez las, wraz z pętlą.
W chwili obecnej proponuję dostosowanie istniejącej szutrowej drogi w innym przebiegu niż pierwotna koncepcja. Podróżni musieliby końcowy odcinek pokonać pieszo. Wymagana jest inwestycja w terenie leśnym: istniejącą ścieżkę do dworca kolejowego Nowy Kisielin i węzła przesiadkowego linii nr 26 nieznacznie oznakowanoby, usunięto korzenie.
Proponuję budowę tymczasowego centrum przesiadkowego. Centrum przesiadkowe Nowy Kisielin oznakowanoby jznakami remontu, i wykonano w chwili obecnej tylko tymczasową pętlę autobusową przy ulicy "dworcowej", "kolejowej" w Ługowie (nazwa potoczna). Jest to szutrowa droga prowadząca na Kisielin z Ługowa. Zamiast budowy drogi wykonanoby pętlę tymczasową, wykonanoby utwardzenie szutrem ok. 550 metrów drogi wraz z tymczasową pętlą, tak aby autobusy linii 30 dojeżdżały z pętli Ługowo do proponowanej tymczasowej pętli "Centrum przesiadkowe Nowy Kisielin" tuż obok przystanku kolejowego "Nowy Kisielin"? Wykonanie 550 metrów drogi z szutru/ żwiru nie jest specjalnie kosztowne a znacznie usprawni podróże w południowej części miasta, zwłaszcza dla dzielnic Sucha, Racula, Ługowo, Drzonków. Podniosłoby też potoki pasażerskie na odcinku do Ługowa.
Układ centrum przesiadkowego podzielonoby na dwie strony, połączone z dworcem kolei istniejąca już ścieżką z mostkiem pod torami kolei.
Strona zachodnia
Strona wschodnia
|
Wnoszę o budowę tymczasowego centrum przesiadkowego, jego ofertę komunikacyjna złożoną z nieco ponad tuzina kursów w dni robocze i kilku dw dni wolne, oceniam jako - zdatną do wygenerowania w przyszłości nowego punktu na mapie komunikacyjnej miasta Zielona Góra. Wnoszę o podjęcie niewielkiego ryzyka i wnioskowania o wydatkowanie środków budżetowych na ten cel- tj. drogę z tymczasową pętlą dla linii nr 30 w Ługowie koło dworca kolei.
Zastrzeżenia prawne
W przypadku gdy redakcja będzie miała wątpliwości co do zasadności zaproponowanego rozstrzygnięcia Rady Dzielnicy- w momencie gdy samemu zweryfikowałem moją propozycję do niezbędnego minimum, proponuję że po prostu wyślę te dokumenty prawnikowi: być może efektem będzie skierowanie sprawy na dalszy tok na wokandzie właściwego sądu. Jako ekonomista zechcę wówczas udokumentować podobne projekty lokalnych centrów przesiadkowych z sukcesem zrealizowane w nawet bliskiej okolicy.
On Sat, Nov 21, 2020 at 8:07 PM rabedaz Na serw.) wp.pl wrote:
Dnia 20 listopada 2020 09:15 Mariola Rozbicka <m.rozbicka na serw. um.zielona-gora.pl> napisał(a):
Dzień dobry,Rada Dzielnicy Nowe Miasto obecnie nie zamierza wnioskować o budowę drogi łączącej pętlę Ługowo z pętlą przystanku kolejowego „Nowy Kisielin".PozdrawiamZenon RabędaPrzewodniczący Rady Dzielnicy Nowe MiastoFrom:Adam FularzSent:Tuesday, November 03, 2020 8:43 AMSubject:Pytanie o przedłużenie linii nr 30 o krótki fragment do przystanku koleiPytanie do Radnych Dzielnicy Nowe MiastoSzanowni Państwo,Mimo budowy nowego przystanku kolejowego, nadal nie udało się skomunikować z tym przystankiem pobliskich wsi Ługowo, Sucha, Drzonków, Racula. Autobusy kończą bieg na szutrowej drodze w sporej jednak odległości od przystanku kolei.Czy Rada Dzielnicy Ziel. Góra Nowe Miasto zamierza zwrócić się do UM ZG z wnioskiem aby wykonano ok. 650 metrów drogi na przykład przez działki 138/3 oraz 137/7 wraz z tymczasową pętlą, tak aby autobusy linii 30 dojeżdżały z pętli Ługowo do proponowanej tymczasowej pętli przystanku kolejowego "Nowy Kisielin"? Wykonanie 650 metrów drogi z szutru/ żwiru nie jest specjalnie kosztowne a znacznie usprawni podróże w południowej części miasta, zwłaszcza dla dzielnic Sucha, Racula, Ługowo, Drzonków. Podniosłoby też potoki pasażerskie na odcinku do Ługowa.Wymaga ta inwestycja wycięcia fragmentu lasu i wywłaszczenia terenu od Lasów Państwowych (pas ziemi o długości kilkuset metrów, wraz z miejscem na pętlę przy przystanku kolei). Problemem jest też niechęć MZK do kosztownej budowy nowej pętli wraz z ładowarką: piszą oni: "Na dzień dzisiejszy nie widzimy potrzeby tej inwestycji."Pozdrawiam,Adam FularzRedakcja elubuska.plDolina Ziel. 24a, Ziel. Góra.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz