Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w gminie Zbąszyń oraz w gminie Siedlec

Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w gminie Zbąszyń oraz  w gminie Siedlec



Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. POłączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach gm. Sielec i gm. Zbąszyń.

Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem dla jachtów i żaglówek dla jezior:
  • Jezioro Błędno
  • Jezioro Nowomiejskie
  • Jezioro Grójeckie
  • Jezioro Chobienickie
  • Jezioro Kopanickie
Konieczne prace:
Rozważenie podniesienia prześwitu mostu na drodze 303 w m. Grójec Mały, rozważenie podniesienia prześwitu mostu w Nowej Wsi Zbąskiej, pogłębienie i oznakowanie Północnego Kanału Obry na odcinku do jez. Kopanickiego. Pogłębienie Obry na odcinku Jez. Grójeckie- Jez. Błędno. Chodzi mi o wykorzystanie połączonego potencjału jezior poprzez znaczną rozbudowę i pogłębienie kanału Północnego Obry. 

pozdrawiam
Adam Fularz

Komentarze

Popularne posty