Pytania o kolej aglomeracyjną Strefa Przemysłowa- Nowa Sól- Nowa Sól Port- i dofinansowania 85 % kosztów na ten cel



Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>

Subject: Pytania o kolej aglomeracyjną Zielona Góra- Nowa Sól- Nowa Sól Port



do Radnych Miasta Nowa Sól, do Władz Miasta


Temat: pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Strefa Przem. Park Interior- Nowa Sól- Nowa Sól Port


Szanowni Państwo,
Trwa nabór wniosków, zostało ledwie ok. 20 dni na wniosek w programie Kolej Plus. Czy gmina będzie się ubiegać o pomoc fianansową na wprowadzenie kolei aglomeracyjnej-małego szynobusu dowożącego pracowników do parku Interior i mającego jakies inne przystanki na trasie w Nowej Soli?

Jakie są możliwości wprowadzenia połączeń do Parku Interior? Także to opisuję w Gaz. Nowosolskiej. Myślałem o połączeniu Park Interior- Nowa Sól- Wrocławska (nowy przystanek) Park Krasnala na bazie paliw (nowy przystanek końcowy). W obu miastach kolej wykorzystałąby niezelektryfikowane tory przemysłowe. Takie połączenie skomunikowałoby nie tylko Nową Sól ale także miasto Otyń znacznie lepiej niż obecna oferta omijająca miasto od zachodu. 

W ramach przypomnienia mojego głównego wniosku naszej korespondencji wnoszę aby gmina, w porozumieniu z samorządem miasta Otyń, złożyła wniosek do programu Kolej Plus.

Program Kolej Plus - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Proponuję aby gmina porozumiała się z miastem Otyń, i razem z tym miastem złożyła wniosek do PKP PLK o odbudowę linii na odcinku do Otynia (z perspektywą dobudowy odcinka do miasta Kożuchów wzdłuż drogi rowerowej w drugiej fazie projektu). W obecnej pierwszej fazie którą złożonoby do PKP PLK na obecnie trwający, już ogłoszony nabór wniosków do rządowego programu Kolej Plus, złożonoby tylko wniosek o sfinansowanie projektu na odcinku do Otynia. Jest to niewielka kwota i sądze że wniosek taki miałby szansę. 
Koncepcja kolei aglomeracji Nowej Soli
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co  20 - 30 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego  transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.

W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).

Schematy połączeń załączam. Interesuje mnie dostosowanie bocznicy do centrum miasta (do portu rzecznego i bazy paliw) celem wprowadzenia kolei aglomeracyjnej do Zielonej Góry/ Otynia/ Kożuchowa. Poprzednie władze miasta i powiatu rozbierały sieć kolejową, np. z Nowej Soli na strefę przemysłową- park technologiczny, rozebrano też stację pasażerską przy parku Interior. Linie te odbudowanoby ok. 2 lata po ich rozbiórce przez lokalne władze.

Miasto Otyń ma 1600 mieszk. Gmina miejska Gubin ubiega się o rządowy program "Kolej Plus"- proponuję by gmina miasta Otyń z Nową Solą złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii nr 371 za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Nowa Sól do Otynia czy Bobrownik z przystankiem kolejowym w Otyniu- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ścieżki rowerowej.

Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Nową Sól.
Pozdrawiam,
Adam Fularz


Proponowany odcinek do odbudowy z wykorzystaniem staroużytecznych szyn:
  Otyń   (F)
46,566  
  Nowa Sól   (F)
52,135

Stacja Otyń

Ostatnia zmiana: 2019-10-07

Dane tabelaryczne
Województwo:lubuskie
dodatkowe tory:rozebrano
budynki:Dół budynku zdewastowany, piętro zamieszkane.
2018-09 - budynek niezamieszkały, początki dewastacji.
lokomotywownia:nie ma i nie było
zadaszenie peronów:nie ma i nie było
semafory:kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne:nie ma i nie było
kasa:zlikwidowana
przejście nadziemne:nie ma i nie było
wieża wodna:nie ma i nie było
perony:Perony: 0 (były 2)
Krawędzie peronowe: 0 (były 2)
Obraz

opisy wg bazakolejowa.pl


Pozdrawiam

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



-- 

Komentarze

Popularne posty