Wniosek do gminy Trzciel dot. kolei
Temat: Wniosek do gminy Trzciel dot. przygotowania dokumentacji technicznej dla odbudowy kolei pasażerskiej turystycznej
Wniosek do Radnych gminy Trzciel oraz do UM
Szanowni Państwo,
Miasto Międzychód ma 10000 mieszk. i spełnia wymóg demograficzny obecnego programu Kolej Plus, przez co Trzciel ma szansę na odbudowę kolei jednakże trzeba złożyć w programie "Kolej Plus" dokumentację dot. naprawy ubytków w torowisku. Nagle bowiem zmieniono przepisy.
Proponuję by gmina miasta Trzciel złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii do Trziela i Międzychodu za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Zbąszyń do Trzciela z przystankiem kolejowym w centrum Trzciela- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ulicy Głównej w kierunku centrum miasta Trzciel. Proszę o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum miasta.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Zbąszyń.
W związku z tym zwracam się do władz miasta o złożenie wniosku w kolejnym naborze do programu Kolej Plus.
Ponadto- było jedno połączenie w te wakacje do Pszczewa. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku też tylko raz. Niemniej Łagów ma sezonowe pociągi pasażerskie co sobotę przez cały sierpień i połowę września. Być może takie połączenia odzyskałby też Trzciel?
Proponowany odcinek do odbudowy
Sugerowana jest odbudowa odcinka Zbąszyń-Trzciel- Międzychód, z tymczasowa poprawą stanu torowiska do efektu przejezdności na odcinku do Międzychodu
Do odbudowy:
29,747 | |||
33,214 | |||
36,206 | |||
40,667 | |||
43,080 |
Do uzyskania przejezdności
0,000 | 0 | ||
4,187 | |||
9,111 | |||
12,878 | |||
16,175 | |||
20,274 | |||
22,867 | |||
25,471 | |||
29,747 |
Ostatnia zmiana: 2019-07-17
Opis ogólny |
---|
W okresie międzywojennym dworzec w Trzcielu, w odróżnieniu od centrum miasta, znajdował się na terenie Polski. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | 2008-09-24: Trzy tory przez całą długość stacji, umożliwiały zapewne mijanki bardzo długich pociągów. Trzy lub cztery tory w części towarowej stacji. | |
budynki: | Budynek dworca adaptowany do innych celów 2008-09-24: Ślady po nastawni południowej, dół po pędniach niedaleko nastawni. | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | 2008-09-24: Wieża wodna raczej nieużywana, otwarta, powybijane szyby a wewnątrz nie wygląda za dobrze. 2012-06: Wieża stoi ok.160 m na pd od budynku b. dworca kolejowego (ul. Osiedle Kolejowe), posiadała zbiornik o pojemności 50 m3, nieczynna od 1998 r. Ppodobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo, Śrem i na stacji Toporów (rozebrana w 2001 r.) (info: Bolesław Wojtyniak). | |
perony: | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz