Wniosek do gminy Trzciel dot. kolei


Temat: Wniosek do gminy Trzciel dot. przygotowania dokumentacji technicznej dla odbudowy kolei pasażerskiej turystycznej




Wniosek do Radnych gminy Trzciel oraz do UM


Szanowni Państwo, 

Miasto Międzychód ma 10000 mieszk. i spełnia wymóg demograficzny obecnego programu Kolej Plus, przez co Trzciel ma szansę na odbudowę kolei jednakże trzeba złożyć w programie "Kolej Plus" dokumentację dot. naprawy ubytków w torowisku. Nagle bowiem zmieniono przepisy.

Proponuję by gmina miasta Trzciel złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii do Trziela i Międzychodu za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Zbąszyń do Trzciela z przystankiem kolejowym w centrum Trzciela- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ulicy Głównej w kierunku centrum miasta Trzciel. Proszę o  zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum miasta.

Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Zbąszyń.

Trzciel to mniejsze miasto w województwie lubuskim, miasto się starzeje i wyludnia. jest to ostatnia szansa na powrót kolei do Trzciela. Kryzys dotknął branżę turystyki lokalnej, oto opis problemów turystyki lokalnej: " Pamiętam wygląd miasteczka 20 lat temu, pod koniec lat 90., kiedy wciąż jeszcze jeziora były czyste, pełne łodzi, kajaków, a liczne pomosty roiły się od turystów zaglądających do licznych ośrodków campingowych. Dzisiaj nic z tego nie pozostało. Woda brudna, zarośnięte szlaki, wspomnienie po ośrodkach, a turyści, owszem, są, ale już nie w Trzcielu. Nawet Prądówka umarła. :( " wg bazakolejowa.pl )

W związku z tym zwracam się do władz miasta o złożenie wniosku w kolejnym naborze do programu Kolej Plus. 

Ponadto- było jedno połączenie w te wakacje do Pszczewa. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku też tylko raz. Niemniej Łagów ma sezonowe pociągi pasażerskie co sobotę przez cały sierpień i połowę września. Być może takie połączenia odzyskałby też Trzciel?


Proponowany odcinek do odbudowy

Sugerowana jest odbudowa odcinka Zbąszyń-Trzciel- Międzychód, z tymczasowa poprawą stanu torowiska do efektu przejezdności na odcinku do Międzychodu

Do odbudowy:
  Trzciel   (F)
29,747
 
 
  Prądówka   (P)
33,214
 
 
  Przychodzko   (P)
36,206
 
 40,667
 
 
  Zbąszyń   (P)
43,080



Do uzyskania przejezdności
0,0000
 
 4,187
 
 
  Głażewo   (P)
9,111
 
 
  Łowyń   (P)
12,878
 
 
  Lewice   (P)
16,175
 
 
  Lewiczynek   (P)
20,274
 
 
  Zachodzko   (P)
22,867
 
 25,471
 
 
 
 
  Trzciel   (F)
29,747


Stacja Trzciel

Ostatnia zmiana: 2019-07-17

Opis ogólny 
W okresie międzywojennym dworzec w Trzcielu, w odróżnieniu od centrum miasta, znajdował się na terenie Polski.
Dane tabelaryczne
Województwo:lubuskie
dodatkowe tory:2008-09-24: Trzy tory przez całą długość stacji, umożliwiały zapewne mijanki bardzo długich pociągów. Trzy lub cztery tory w części towarowej stacji.
budynki:Budynek dworca adaptowany do innych celów
2008-09-24: Ślady po nastawni południowej, dół po pędniach niedaleko nastawni.
lokomotywownia:nie ma i nie było
zadaszenie peronów:nie ma i nie było
semafory:kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne:nie ma i nie było
kasa:zlikwidowana
przejście nadziemne:nie ma i nie było
wieża wodna:2008-09-24: Wieża wodna raczej nieużywana, otwarta, powybijane szyby a wewnątrz nie wygląda za dobrze.
2012-06: Wieża stoi ok.160 m na pd od budynku b. dworca kolejowego (ul. Osiedle Kolejowe), posiadała zbiornik o pojemności 50 m3, nieczynna od 1998 r. Ppodobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo, Śrem i na stacji Toporów (rozebrana w 2001 r.) (info: Bolesław Wojtyniak).
perony:Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
wg bazakolejowa.pl


Pozdrawiam,
Adam Fularz
wydawca, 
www.elubuska.pl
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra
--




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze