Propozycja wykorzystania kolei dalekobieżnej w województwie lubuskim dla rozwoju turystyki w gm. Pszczew
do UG Pszczew
Szanowni Państwo,
Wiele samorządów wykorzystuje program Kolej Plus do naprawy lub wymiany zużytych podkładów. Są to niewielkie koszty, a linia kolejowa na trasie Gorzów- Wierzbno-Pszczew- Międzyrzecz- Warszawa jest przejezdna. Są jednak odcinki wymagające pilnych prac naprawczych. Po naprawie torowiska w sezonie letnim mogłaby tutaj kursować codziennie jedna lub dwie pary pospiesznych pociągów "wakacyjnych" z nowymi przystankami nad jeziorami wokół Pszczewa. Proponuję by UMWL wystąpił do PKP IC i dofinansował takie połączenie dla dowozu turystów z głębi kraju do gm. Pszczew pociągiem ;"TLK".
Proponuję by UMWL złożył wniosek w kolejnym naborze- z projektem o nazwie: odbudowa linii ze Skwierzyny do Wierzbna i z Wierzbna do Pszczewa i Międzyrzecza za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Wierzbno do Skwierzyny, Pszczewa i Międzyrzecza z przystankiem kolejowym w centrum Międzyrzecza- trasa pobiegłaby do nowego przystanku w centrum miasta na odcinku do ulicy Mikuły- Chrobrego. Pociągi w relacji Warszawa- Gorzów p. Wierzbno, Pszczew, musiałyby zmieniać kierunek ruchu dwukrotnie: w Wierzbnie i w Międzyrzeczu. Dodanoby też przystanki nad jeziorami etc.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Gorzowa, oraz sezonowe połączenia z Gorzowa do Warszawy p. Wierzbno (zm. kierunku), Pszczew, Zbąszynek.
Odcinek do odbudowy/ naprawy, uzupełnienia zniszczonych i spróchniałych podkładów:
Wierzbno (F) | 71,502 | ||
75,173 | |||
Przytoczna (F) | 79,809 | ||
Rokitno (F) | 82,347 | ||
86,859 | |||
Skwierzyna (F) | 92,635 |
Co z torowiskiem nad jeziorami w Pszczewie? Teraz do Pszczewa nad jezioro trzeba jeździć tylko samochodem. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku i w tym roku tylko raz. Jest to kolejny odcinek do naprawy zniszczonych podkładów etc.:
0,000 | 0 | ||
4,392 | |||
8,793 | |||
15,641 | |||
19,136 | |||
21,649 | |||
22,880 |
Wnoszę do Zarządu gminy Pszczew o podjęcie decyzji o sfinansowaniu wymiany zużytych podkładów na linii przez Pszczew, z programu Kolej Plus, i złożenie wniosku na kolejny nabór wniosków razem z miastem Międzychód.
Opr.
Adam Fularz
wszystkie opisy linii pochodzą z serwisu bazakolejowa.pl
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
LargePrefPlaceholder-XKUz1MEJBwkOM
Komentarze
Prześlij komentarz