Wniosek do władz gminy Przewóz dot. odbudowy peronu dla kolei pasażerskiej

Wniosek do władz gminy Przewóz dot. peronu kolei 

Szanowni Państwo
Jako wydawca i ekonomista proszę by gmina Przewóz naprawiła peron pasażerski w m. Przewóz dla kolei turystycznej mogącej kursować w roku 2021 trasą:
Przewóz- Wymiarki- Jankowa Żagańska

Linia została ostatnio odtworzona na odcinku Przewóz- Jankowa dla poc. towarowych. Odcinek ocalały do m. Sanice- odcięto kozłem oporowym. Po stronie niemieckiej znaczne odcinki linii wyremontowano. 

Proponuję zmianę lokalizacji peronu pasażerskiego i jego budowę w nowym miejscu bliżej zabudowy. Czy władze gminy mogą chociaż przygotować ze swojej strony dokumenty dla takiej możliwości inwestycji? 

Skontaktowaliśmy się z niemieckim zarządcą odcinka Horka- Loddenau- jest zainteresowany reaktywacją tej linii kolejowej na odcinku Sanice- Przewóz- natomiast odcinek dalszy z Przewozu do st. Jankowa Żagańska jest czynny. Czy wg UG w Przewozie- istnieje możliwość naprawy peronu w Przewozie metodą gospodarczą (przełożenie istniejących krawędzi peronowych w nowe miejsce) i udrożnienia tej linii dla międzynarodowego ruchu towarowego poprzez demontaż kozła oporowego na linii z Przewozu do Sanic, jej naprawę oraz odtworzenie peronu w Sanicach - dla ruchu wycieczkowego?

Niemiecki zarządca linii- firma DRE, odpowiedział na pytanie czy możliwe będzie wznowienie ruchu transgranicznego (por. list poniżej). Jakie jest stanowisko UG Przewóz? Czy gmina jest zainteresowana zorganizowanim remontu odcinka kolei Przewóz- Sanice metodą gospodarczą?

Pozdrawiam,
Adam Fularz

ekonomista, wydawca

 Załaczniki:


Poprzednia korespondencja w sprawie:
An:Deutsche Regionaleisenbahn GmbH
Wilmersdorfer Straße 113/114
10627 Berlin

Was fuer Plaene gibt es fuer duie Strecke Horka- Lodeanu? Der polnische Streckenabschnitt wird saniert bis zum Przewóz.
Hat die Deutsche Regionaleisenbahn irgendwelche Plaene, die Stecke zum Betreib bereitzustellen?
MfG
Adam


Linia kolejowa nr 380 – łącząca stację kolejową Jankowa Żagańskaze stacją Horka Gbf w Niemczech przez Przewóz i Lodenau.

Odcinek od Jankowej do Przewózu otwarto w 1895 roku, dalsza część linii została uruchomiona w 1907 roku. W 1984 ruch pasażerski ustał całkowicie. Obecnie linia jest nieprzejezdna a odcinek od Sanic do Niemiec został rozebrany po II wojnie światowej.

W latach 2016-2019 planowana jest modernizacja linii na odcinku Jankowa Żagańska - Przewóz, gdzie odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. Po wykonaniu modernizacji ma zostać dopuszczony ruch pociągów z prędkością do 40 km/h. Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska[2].


W dniu 31 marca 2016 21:52 użytkownik Adam Fularz<adam.fularz na s.wieczorna.pl> napisał:
die Linie Sanice- Jankowa Żagańska wird saniert
was passiert mit der Stecke Sanice- Rothenburg- Horka? Kannst du ueberpruefen?
MfG

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
-- 

Über den Abschnitt Lodenau - Horka finden derzeit Gespräche mit der Stadt Rothenburg sowie dem Landkreis Görlitz und der verladenden Wirtschaft statt. Die derzeitige Phase ist vertraulich. Der Abschnitt Lodenau - Bundesgrenze steht derzeit bei der DRE nicht zur Debatte.

Mit freundlichen Grüßen

Curth
Präsident


Deutsche RegionaleisenbahnGmbH 
- Zentrale -


An Gerhard Curth

DRE

Sehr geehrter Herr,
Dane fuer die Informationen. Ich moechte die Sache der durchgehenden Grenzverhehr auf der Strecke beschrieben- beabsichtigt die DRE nicht die Belebung der Strecke biz zur Staatsgrenze? Dann waere die Streckenblelebung sinvoll. Der Grenzverkehr kann bedeutsam sein.



Korespondencja z PKP PLK:

To: Rzecznik
Subject: Pytanie Jankowa Żagańska- Przewóz- Sanice

 

Cy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku? 

 

Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.



Pan

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski

 

Panie Redaktorze

Prace na odcinku  Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen,  usuwane są elementy wyeksploatowanej,  niewykorzystywanej od 30. lat  infrastruktury.

 

Pozdrawiam,

 

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Joannitów 13

50-525 Wrocław

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze