Petycja w sprawie linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Chojna Lotnisko do Szczecina




autor:

Adam Fularz



Petycja

do Radnych miasta w sprawie kolei SKM w relacji do proponowanego nowego przystanku Chojna Lotnisko


Drodzy Państwo Radni,

Obserwuję iż powinno dojść do zmian w obsłudze miasta Chojna koleją podmiejską. Proponuję by składy kolei aglomeracyjnej lub SKM jaką planuje się w Szczecinie, dotarły do m. Chojna. Obecnie większość poc. podmiejskich kończy bieg jadąc ze Szczecina Gł.- w Gryfinie.

Odnoszę wrażenie i czuję potrzebę głębokich zmian w ofercie przewozowej. Mam wrażenie że stacja Gryfino nie musi być ostatnią stacją na sieci kolei aglomeracyjnej / SKM ale to właśnie stacja Chojna powinna być rodzajem węzła kolei aglomeracyjnej. Proponuję przy okazji zaspokojenie potrzeb transportowych także mieszkańców okolic Chojnej.

Proponuję poprawę skomunikowania z przyszłą siecią kolei aglomeracyjnej SKM dzielnicy Lotnisko miasta Chojna korzystając z nieczynnej bocznicy kolei. 

Cele to: znaczące zwiększenie liczby podróżnych do i z Chojnej, a także w przyszłości- zwiększenie liczby kursów kolei aglomeracyjnej / SKM- po wzroście potoków pasażerskich.


Zwracam się z petycją o poprawę skomunikowania miasta Chojna z przyszłą siecią kolei aglomeracyjnej SKM w sposób następujący:

- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski, z Chojnej w kierunku na lotnisko, dawną, opuszczoną bocznicą kolei do ul. Sikorskiego.
Powstałyby dwa nowe przystanki: 
  • Chojna Barwicka
  • Chojna Lotnisko przy ul. Sikorskiego (przystanek końcowy)


Pomysł odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Chojna na Lotnisko

Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-40 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z okolic Chojnej.

W przypadku m. Chojna obserwuję możliwość poprawy skomunikowania os. Lotnisko ze Szczecinem. Czuję jako ekonomista że możnaby wykorzystać ten wielodziesięciomilionowy majątek jaki stanowi bocznica na lotnisko- w lepszym stopniu. Wiem że odbudowa linii kolei pasażerskiej także na teren osiedla Lotnisko doprowadziłaby do rozwoju tej dzielnicy i sądzę iż odbudowa tej kolei pasażerskiej poprzez budowę dwóch przystanków powinna być istotnym zadaniem samorządu gminy Chojna. 

Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu z os. Lotnisko do Szczecina. 

Odbudowa łącznicy do centrum os. Lotnisko pozwoliłoby na:

1. uruchomienie wahadła SKM Os. Lotnisko- ul. Barwicka- Chojna Dworzec dowożącego pasażerów do stacji Chojna na kolej i pociągi pospieszne w relacji do Szczecina.

2. zwiększenie rentowności połączeń kolei ze Szczecina dzięki potokowi podróżnych doos. Lotnisko czy południowych dzielnic Chojnej. Większa rentowność tych połączeń do Chojneja oznaczałaby większą ich ilość.

Niemniej- wymaga to naprawy kilku km istniejącego już torowiska ze stacji Chojna do os. Lotnisko wraz z budową dwóch czy trzech przystanków. 

Możliwa jest poprawa parametrów tej linii kolei. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku kilku km obecnej linii mogłoby być złagodzonych/ zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. Proponuję by inwestorem stała się gmina lub spółka PKP PLK S.A.- na zlecenie gminy, lub inny zarządca infrastruktury kolei.

Wnoszę petycję by UM Chojna rozważył opisane w liście potrzeby przewozowe oraz aby wpisał  te propozycje do swoich planów strategicznych i planu miejscowego gminy. Wnoszę aby gmina wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach. Większość infrastruktury istnieje .

Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:

Chojna Dworzec- Barwicka- Chojna Lotnisko (3km)

 " Z innych ciekawostek:

od stacji Chojna odchodziła (bo teraz jest już w końcowym etapie
"rozbiórki" - rozkradania), 3-kilometrowa bocznica na lotnisko wojskowe
(kiedyś niemieckie, bardziej współcześnie poradzieckie). Na samym zaś
lotnisku była dosyć spora stacja przeładunkowa - rozrządowa: 6 torów. (info: Krzysztof Skrzypczyk, 2005-02-27)"

- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski- kończąc bieg w os. Lotnisko. Dodanoby tam tam tor odstawczy potrzebny by nie blokować toru głównego. 


Z szacunkiem,
Adam Fularz

Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski

Komentarze